اورژانس هوایی استان تهران ۲ بالگرد دارد که همین ۲ فروند هم تحت مالکیت خودش نیست و درضمن برای جمعیت ۱۵ میلیون نفری این استان کافی نیست.

اورژانس هوایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، اورژانس هوایی استان تهران در طول هفته به طور میانگین ۱۵ ماموریت هوایی انجام می‌دهد و مصدومان، مجروحان یا بیماران بدحال را با بالگرد از شهر تهران یا دیگر شهرستان‌های استان تهران به مراکز درمانی می‌رساند. اورژانس هوایی استان گاهی در تعداد ماموریت‌ها رکورد می‌زند و در طول هفته بیش از ۲۰ مورد ماموریت هوایی انجام دهد.

اورژانس هوایی استان تهران با وجود حجم بالای کار و با توجه به جمعیت ۱۵ میلیون نفری استان تهران، فقط ۲ بالگرد دارد که بسیار کم است. یکی از بالگردها نیز متعلق به خودش نیست و از نیروی هوایی فراجا اجاره می‌کند. یک هواپیمای بال‌ثابت هم دارد که بیماران و مصدومان را از استان های دیگر به استان تهران منتقل می‌کند. هزینه انجام هر ماموریت هم کم نیست؛ هر ماموریت هوایی اورژانس هوایی استان تهران تقریبا یک ساعت زمان می‌برد و حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

در اینفوگرافیک زیر، جزئیات ماموریت‌های هوایی و داشته‌ها و کمبودهای اورژانس هوایی استان تهران را مشاهده کنید.

کمبود امکانات در اورژانس هوایی استان تهران؛ ۲ بالگرد برای ۱۵ میلیون نفر جمعیت! | هر ماموریت هوایی ۱۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد

برای بزرگنمایی بیشتر روی تصویر کلیک کنید

بیشتر بخوانید؛

کد خبر 810959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • Borzoo NO ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    البته همیشه هم اورژانس هوایی بداد مردم نمی رسد.. با این رقم میخواهند روی سر مردم هم منت بگذارند که در آخر بر فاکتور و هزینه بیمارستان اضافه کنند