مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

سحرگاه دیروز،  ۳ قاتل در زندان قزل حصار پای چوبه دار رفتند اما یکی از آنها قصاص شد و دو نفر دیگر فرصت زندگی یافتند.

طناب دار

همشهری آنلاین؛ سرنخ:تنها مردی که دیروز به دار مجازات آویخته شد، بیست و هشتم خرداد سال ۹۷ صاحب یک ساندویچی را به قتل رساند.

آن روز گزارش قتل مردی ۶۵ ساله به پلیس پایتخت اعلام شد. جسد او مقابل یک مغازه ساندویچی افتاده و با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. بررسی ها حاکی از آن بود که مقتول صاحب مغازه ساندویچی بوده و درست مقابل محل کارش به قتل رسیده بود.

با انجام تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت از مدتی قبل با مقتول دچار اختلاف شده بود به طوریکه چند روز قبل از قتل به سراف مقتول رفته و وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده بود. وی حتی قصد داشته با مواد اشتعال زا مغازه مقتول را به آتش بکشد اما با حضور همسایه ها و کسبه محل موفق به این کار نشده و گریخته بود. اما دوربین ها نشان می داد که وی روز حادثه قدم در مغازه مقتول گذاشته و با وی درگیر شده و سپس جانش را گرفته بود. با این سرنخ، متهم به قتل دستگیر شد و در باز جویی ها به جنایتاعتراف کرد.

وی پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد که حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید. به این ترتیب شمارش معکوس برای قصاص قاتل شروع شد تا اینکه وی روز چهارشنبه پیش از طلوع خورشید پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

توبه نامه نجات بخش

دومین اعدامی، چهاردهم آذر سال ۹۸مقابل قهوه خانه‌ای در مسعودیه مرتکب جنایت مسلحانه شد. وی روز حادثه با دوستانش به مقابل قهوه خانه رفت و آنجا را به رگبار بست. در این حادثه راننده تاکسی اینترنتی و مردی جوان به قتل رسیدند و پسری۱۳ساله با شلیک گلوله مجروح شد. تحقیقات نشان داد، متهمان با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه، از ورامین به مقابل قهوه خانه رفتند و قصد داشتند از فردی که با وی در فضای مجازی کری خوانی داشتند و به آنها توهین کرده بود انتقام بگیرند.

این در حالی بود که شخص مورد نظر در قهوه خانه حضور نداشت و آنها جان ۲ مرد بیگناه را گرفتند. آنها در نهایتدستگیر شدند و متهم ردیف اول در دادگاه کیفری به جرم ۲ فقره قتل به قصاص و به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

او مدتیقبل، پای چوبه دار رفت اما اولیای دم قربانیان این جنایت به او مهلت دادند و مرد جوان به زندان برگشت. در این پرونده چنانچه اولیای دم مقتولان، قاتل را می بخشیدند، او درنهایت به جرم محاربه اعدام می شد. به این ترتیبسحرگاه چهارشنبه وی پای چوبه دار رفت تا به جرم محاربه اعدام شود. اما از روز قبل توبه نامه ای نوشته بود تا او را ببخشند. همین موجب شد تا حکم او متوقف شود و به زندان برگردد.

فرصت زندگی

آخرین مردی که دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص نشد، غلام نام داشت. وی ۱۴ سال قبل در درگیری با همدستی چهار نفر از دوستانش پسر جوانی را به نام حمید در شهرستان شهریار به قتل رساندند. آنها با مقتول از قبل اختلاف و کریخوانی داشتند تا اینکه روز یازدهم فروردین سال ۸۸ درگیری میان آنها رخ داد و به جنایت ختم شد.

در این پرونده، غلام و دو نفر از دوستانش که ضربات آنها کشنده بود به قصاص محکوم شدند و پرونده آنها برای سیرمراحل اجرایحکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد. همزمان با سیرمراحل تشریفات اجرای حکم قصاص اولیای دم که مادر مقتول است دو نفر از متهمان را بخشید اما حاضر به بخشش غلام نشد و اصرار داشت که ویباید به دار مجازات آویخته و مجازات شود.

سحرگاه دیروز در حالی که طناب دار به گردن غلامقرار گرفته و قاتل در یک قدمی مجازات قرار داشت به گریه و التماس افتاد تا مادر مقتول، زندگی وی را نجات بدهد.

ما از سوی دیگر آخرینتلاش های تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای نجات قاتل ادامه داشت تا اینکه مادر مقتول در واپسین لحظات دلش به رحم آمد و به احترام ایامفاطیمه به قاتل مهلت داد.

به این ترتیب وی با خوشحالی به زندان برگشت و این درحالیست که تلاش برای جلب رضایت اولیای دم ادامه دارد.

کد خبر 811886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    تمام مشکلات و بدبختی ها ریشه در بی عدالتی دارد