کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قهرمان خواهد شد، گفت: تیم ملی فوتبال ایران در هر دوره جام ملت‌ها پتانسل بالایی برای قهرمانی داشته، اما در طول ۴۷ سال گذشته اتفاقاتی می‌افتاد که نتوانست قهرمان شود.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین بیژن طاهری، با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران سرمربی وطنی خوبی دارد، اظهار داشت: روز اولی که کی‌روش وارد ایران شد، من معتقد بودم که رفتن به جام جهانی دیگر برای تیم ملی کار سختی نیست و فقط فوتبال ایران قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را می‌خواهد. کی‌روش در دو دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ نتوانست ایران را به فینال برساند. او به فوتبال ایران از بالا به پایین نگاه می‌کرد و فدراسیون، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان ما را در پایین‌ترین سطح می‌دید. اسکوچیچ هم اوایل کارش خوب نتیجه گرفت، اما در ادامه اختیار دست خودش نبود و برکنار شد. اما الان امیر قلعه‌نویی از گوشت، پوست و استخوان همین فوتبال است و همه او را می‌شناسند و به کسی باج نمی‌دهد.

وی درباره تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان عنوان کرد: مساوی با ازبک‌ها در بهترین زمان اتفاق افتاد و این امتیاز از دست دادن؛ یک تلنگری به تیم زد تا بدانند که دیگر حریفان‌مان در آسیا پیشرفت کرده‌اند و ما هم باید رشد کنیم تا از این قافله عقب نمانیم.

*پوست‌اندازی در تیم ملی‌مان باید بعد از جام ملت‌ها انجام شود

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قهرمان خواهد شد، ادامه داد: تیم ملی فوتبال ایران در هر دوره جام ملت‌ها پتانسل بالایی برای قهرمانی داشته، اما در طول ۴۷ سال گذشته اتفاقاتی می‌افتاد که نتوانست قهرمان شود. من به این تیم ملی خوش‌بین هستم و امیدوارم با مربی ایرانی قهرمان جام ملت‌ها شویم.

پیشکسوت فوتبال در مورد جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان گفت: باید پوست‌اندازی در تیم ملی‌مان بعد از جام ملت‌ها انجام شود، چون این پروسه بسیار زمان‌بر است. قلعه‌نویی کار عاقلانه‌ای کرد که بدنه اصلی تیم ملی را سریع تغییر نداد. در این مقطع اگر تغییر نسل صورت می‌گرفت، فقط وقت را هدر می‌داد. اگر با جوان‌ترها به جام ملت‌ها برویم باز هم هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم و جامی دیگر را از دست می‌دهیم. امسال آخرین سالی است که این فوتبالیست‌های ناب و خوب در کنار هم هستند و می‌توانند ما را به آرزویمان برسانند.

*فدراسیون فوتبال باید حسین عبدی را حفظ کند

طاهری در پایان درباره عملکرد خوب تیم فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید حسین عبدی را حفظ کند و با همین بازیکنان تا رده سنی بزرگسالان برود. چون هرچقدر کادرفنی و بازیکنان کنار هم باشند، نسبت به هم شناخت بهتری پیدا می‌کنند و به هماهنگی بیشتری دست پیدا خواهند کرد. همچنین تجربیات عبدی با این بچه‌ها ارتقا پیدا می‌کند و در آینده می‌توان موفقیت‌های بیشتری را به دست آورد.

کد خبر 812883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شاهین ۳۳ IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 2
    فقط یادت باشه اگه قهرمان نشدیم، نزنی زیرش🤔
    • آرش IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      نگفت قهرمان میشیم که. ابراز امیدواری کرد که قهرمان بشیم
  • ت IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 2
    صدتومن بده اش به همین خیال باش
  • جبار US ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    سلام ولی من بااین شرایط وبااین کادرفنی وسرمربی باورنمیکنم ایران قهرمان بشود
  • یاسین IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    این تیم فقط جز هشت تیم میتونه بره
  • ... IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    ژنرال آبی امیرخان بهترین گزینه وطنی برای تیم ملی هستش. کوله باری از تجربه و قاطع و کاربلد. با یاری خدا قهرمانیم
  • نوید IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 2
    با این آقا به جایی نمی‌رسیم چون خیلی مغرور خودرای تشریف دارند
  • صادق CA ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    چرا جرفهای نا پخته می زنید با وجود ژاپن وکره وعربستان واستراالیای آماده که فوتبالشان حداقل بیست سال از ما جلوتر است چطور الکی واز روی ... حرف میزنی حتما بعد از پایان بازیها هم می گویی خوب بودیم اما به دلایل من درواردی شما موفق نشدیم برو اقا
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 2
    تو هم جزو پاچه خوارای گروهبان قندلی هستی یه پست مشاور فردا بهت حتما میده
  • نا شناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    امیری قلعه نوعی مربی خوبی برای لیگ ولی در حد اندازه تیم ملی نیست دیدید مقابل از بکستان برنامه ای نداشت هرچی بود خود بازیکنان مطرح داشته هاشون انجام میدادن ما ایرانی هستیم دلمون میخواد تیم ملی مون قهرمان بشه اگه با مربی ایرانی هم بشه باعث افتخاره ولی بعید میبینم آقای امیر خان این تیم به مقصد برسونه به امید پیروزی تیم ملی
  • سعدون IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    تو.خواب.قهرمان.میشیم.
  • انزلیچی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    این گروهبان قندلی بدرد تیم های باشگاهی ایران هم بدرد نمی خورد چه برسه تیم ملی ایران
  • نادر IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    من آرزوی قلبیم قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورمان با امیر قلعه‌نویی است ، ولی آقای طاهری چرا توقعات از تیم ملی بالا می بری ژاپن آلمان را در خاک خود درهم کوبید ، کره و استرالیا و عربستان هم جز تیم های مدعی هستند درست است تیم ما یک تیم خوب با بازیکنان خوب است ولی یک کارشناس واقعی باید با سنجش توان رقبا اظهار نظر کند ، تیم ما بره نیمه نهایی کافی است یعنی موفقیت قلعه‌نویی
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چرت پرت نگو