منابع خبری حملات راکتی به اطراف منطقه الخضراء و سفارت آمریکا در مرکز بغداد را تائید کردند.

منطقه الخضراء بغداد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که اطراف منطقه الخضراء و سفارت آمریکا در مرکز بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز نیز از قول دو منبع امنیتی حمله حمله راکتی بامداد امروز به منطقه الخضراء در بغدا را تائید کرد.

از جزئیات بیشتر این خبر گزارش بیشتری منتشر نشده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پیش از این منابع عراقی با انتشار فیلمی از فعال شدن سامانه هشداری و دفاعی آمریکا در سفارت این کشور، واقع در منطقه خضراء بغداد خبر دادند.

فعال شدن سامانه دفاعی آمریکایی‌ها در منطقه خضراء بغداد

خبرنگار شبکه خبری آرتی روسیه نیز گزارش داد که به دنبال حمله راکتی به منطقه الخضراء در بغداد، آژیر هشدار در سفارت آمریکا به صدا درآمده است. رسانه‌ها و منابع عراقی هم از فعال شدن سامانه دفاعی سفارت آمریکا در شهر بغداد به دنبال حمله تأیید نشده راکتی خبر دادند.

منابع عراقی بامداد امروز جمعه با انتشار فیلمی از فعال شدن سامانه هشداری و دفاعی آمریکا در سفارت این کشور، واقع در منطقه خضراء بغداد خبر دادند.

کانال صابرین نیوز مدعی شد که سفارت آمریکا در این منطقه هدف حمله قرار گرفته است و علت فعال شدن سامانه‌ مذکور نیز به این حمله برمی‌گردد.

تا این لحظه آمریکا به این خبر واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های اشغالی در سوریه و عراق از ۱۷ اکتبر مورد هدف ۷۸ حمله قرار گرفته‌اند که طی آن ۶۶ نفر زخمی شدند.

پایگاه‌های ویکتوری، حریر و عین الاسد در عراق و پایگاه‌های کونیکو، العمر و الخضراء جزو این پایگاه‌ها بوده است که هدف حملات تلافی‌جویانه پهپادی یا راکتی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 814028
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آمریکا عامل اصلی لاپوشانی جنایت صهیونیست‌ها + فیلم حمله راکتی به سفارت آمریکا در عراق + فیلم
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    2 0
    ((اطراف منطقه الخضراء و سفارت آمریکا در مرکز بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفته است.)) چرا فقط اطراف؟ نمیشه یه بار فقط یه بار بزنید تو فرق سرشوت؟
    • US ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      1 2
      مقامات جمهوری اسلامی با آنکه بارها تاکید کرده اند موشک پرانی های کنونی از جانب آنها صورت نگرفته شما عملا دارید می گویید این موشک پرانی ها کار ایران بوده؟ شما دوست دارید کشور ما را عملا وارد یک جنگ ناخواسته گردد. این عقلی است که شما دارید ؟خدا را شکر در کشور کاره ای نیستید چون اگر کاره ای بودیدبا حماقت خود همان بلاراسر کشور می آوردید که روس ها تا کنون سر اکراین آورده اند کسی که نتوانداوضاع وخیم کشورو‌ شرایط سخت کنونی را درک نماید همان بهتر است سکوت اختیار نماید