مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

امسال 85 میلیارد تومان برای توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود، گفت: در سال‌جاری 85 میلیارد تومان برای پروژه آب‌های سطحی شهر تهران در نظر گرفته شده است که 49 میلیارد تومان از این مبلغ به‌صورت نقدی و 36 میلیارد تومان آن به صورت غیرنقدی اختصاص خواهد یافت.

حمزه شکیب دیروز در حاشیه بازدید از پروژه آب‌های سطحی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان برای احداث و توسعه شبکه آب‌های سطحی اعتبار در نظر گرفته شده بود و با توجه به اهمیت زیست‌محیطی این پروژه در تلاشیم امسال تمامی بودجه اختصاص یافته به این بخش جذب شود و شاهد سرعت یافتن اجرای پروژه‌های آب‌های سطحی در تهران باشیم.

وی تصریح کرد: طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر در دست بررسی و مطالعه است تا براین اساس بتوانیم با توجه به گسترش شهر، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از 350 کیلومتر که از ابتدا پیش‌بینی شده بود به بیش از 500 کیلومتر افزایش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در پیش‌بینی‌های ابتدایی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برای شهر تهران 350 کیلومتر در نظر گرفته شده بود که تاکنون حدود 300 کیلومتر از این میزان محقق شده اما در تلاشیم با توسعه شبکه تمامی نقاط شهر تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: آب‌های سطحی منابع بسیار ارزشمندی هستند که می‌توان از آنها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد؛ ضمن آنکه با هدایت این آب‌ها به جنوب تهران و ایجاد حوضچه‌های مخصوص، آب مورد نیاز برای کشاورزی را نیز می‌توان تامین کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد 2 پروژه کانال و حوضچه‌های رسوب گیر مسیل دارآباد و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان شهید لواسانی(فرمانیه) افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی پروژه کانال و حوضچه‌های رسوب‌گیر مسیل دارآباد تا ماه آینده به اتمام می‌رسد و عملیات احداث پروژه آب‌های سطحی منطقه یک (خیابان شهید لواسانی) نیز درصورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان مرداد ماه تکمیل خواهد شد.

37 پروژه فعال است

معاون فنی  عمرانی شهرداری تهران نیز در این بازدید، با بیان اینکه 37 پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در دست اجراست، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا آخر سال 1389، عملیات اجرایی همه پروژه‌های در دست اجرای آب‌های سطحی شهر تهران به پایان برسد.

احمد دنیا مالی با بیان این مطلب تاکید کرد: 37پروژه در حال احداث جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران مجموعا با احتساب لوله‌ها، کانال‌ها و تونل‌ها 138 کیلومتر طول دارد که امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: در پیش‌بینی‌های اولیه 350کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی برای شهر تهران در نظر گرفته شده بود اما با توجه به گسترش شهر تهران در تلاشیم که در فاز نخست، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را به 500 کیلومتر و بعد 700 کیلومتر افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران خاطر‌نشان کرد: کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند زیرا علاوه بر رسوب‌گیری و جلوگیری از ایجاد سیل و آبگرفتگی شهر، سبب کاهش سرعت آب و کنترل و هدایت جریان آب‌های سطحی می‌شوند.

دراین بازدید علاوه برشکیب، مهدی چمران ‌رئیس شورای شهروحسن بیادی نایب‌رئیس شورا نیزحضورداشتند.

اتمام عملیات؛ خرداد امسال 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در مورد پروژه احداث کانال و حوضچه رسوب‌گیر مسیل دارآباد که اعضای شورای شهر از آن بازدید کردند، گفت: این پروژه دارای 5 حوضچه است که هر یک از آنها 60 متر ابعاد و هزار و 200 متر کانال دارد.

وی با بیان اینکه پروژه احداث کانال و حوضچه رسوب گیر مسیل دارآباد حدود 5/3میلیارد تومان هزینه در برداشته، افزود: عملیات اجرایی این پروژه تا ماه آینده به پایان خواهد رسید.

کد خبر 81410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز