در برنامه اخیر «نقد سینما» در کنار نقد و بررسی انیمشن «گانورا» انتقاداتی به سریال «زخم کاری» مطرح شد.

زخم کاری

به گزارش همشهری آنلاین، در چهل و پنجمین قسمت از برنامه «نقد سینما» که شامگاه ۱۷ آذر روی آنتن شبکه چهار سیما رفت، امیررضا مافی میزبان برنامه ابتدا بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت یک متن از کارگردان عزیز کشورمان به بهانه پایان پخش سریالی که ساخته بود، در صفحه مجازی‌اش منتشر شد و گفت آمار کسانی که سریال ما را دیدند، به تعداد دفعات پخشش در روز اول، نشان از علاقه مردم به سریال است. حتما یک اثر تعدادی مخاطب دارد منتهی این یک استدلال ناقص است که ما به آن دست بیاویزیم تا ضعف‌های کار را از بین ببریم.

این منتقد ادامه داد: همچنین در هفته گذشته کسی که اسم خود را خواننده گذاشته است و موسیقی مبتذل تولید می‌کند، ویدئو موسیقی جدیدش منتشر شد و ۱۲ میلیون بازدید خورد. اساسا تعداد تماشای یک اثر به معنای توفیق آن نیست. بخش از جوامع تماشای ابتذال را می‌پسندند و در حقیقت اینکه ما به تماشای امر مبتذل می‌نشینیم دلیل بر توقیق نیست، چراکه موضوع ابتذال را از آن ساقط نمی‌کند. اینکه چرا تماشای ابتذال مورد پسند بخشی از جوامع است باید با جامعه‌شناسان صحبت کنیم اما اگر ملاک تعداد بازدید یک اثر باشد، حتما به بیراهه می‌رویم.

مافی یادآور شد: کارگردان عزیز و رفیق قدیمی ما اگر ملاکش این باشد و سریال پُر از خشونت بسازد و بگوید این اثر را کسی نتوانسته هنگام پخش رها کند، آن زمان باید برای فرهنگ کمی نگران بود. سریالی که حتی نویسنده کتابی که از آن اقتباس شد به اصطلاح آن را گردن نگرفت؛ حتی طرفدارانش نتوانستند این ۱۳ قسمت را تحمل کنند. گاهی اگر اشکال یا اشتباهی داریم سعی نکنیم با استدلال‌های غلط آن را از بین ببریم به ویژه در سینما که جمع فرهنگ ماست.

بخش بعدی نقد سینما به «میز سینمای ایران» با حضور محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی و محمدحسین علمدار تهیه‌کننده انیمیشن با موضوع بررسی انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» برپا شد.

کد خبر 814347
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha