امیرحسین اصلانیان پیشکسوت تیم پرسپولیس اعتقاد دارد با توجه به شرایط این روزهای دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی روز پنجشنبه این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دربی

به گزارش همشهری آنلاین، اصلانیان با اشاره به شرایط تیم پرسپولیس بعد از کسب برد مقابل هوادار تاکید کرد: طعبیی است با برد برابر هوادار شرایط پرسپولیس بعد از آنکه ۶ بازی بود پیروز نشده بود و از آسیا هم حذف شد حالا از لحاظ روحی هم بهتر شده باشد. کادرفنی پرسپولیس هم به یک آرامشی رسید. اما نباید فراموش کرد دربی همیشه هیجانات و اتفاقات مخصوص به خودش را دارد.

وی افزود: با توجه به سبک بازی دیروز استقلال مقابل فولاد خوزستان که چنگی به دل نزد می توان گفت دو تیم (پرسپولیس و استقلال) نسبت به هم سر نیستند. برای هم به نظر شاهد بازی کم رمق باشیم. هر دو تیم برای نباختن به زمین می آیند و به همین دلیل بازی را می بنند تا اول گل نخورند. خود من هم وقتی حر ف های مربیان خودم را در زمان باز ی دربی مرور می کنم یادم می آید که آنها همیشه برای دربی مشابه چنین صحبت هایی را می کردند حتی هرزگاهی اجازه نمی دادند وینگر هایمان از زمین خودی خارج شوند. در این شرایط و از این سبک بازی هم تماشاگران خوشش نمی آید.

او تصریح کرد: در وضعیت فعلی برای پرسپولیس بیشتر مهم است که دربی را نبازد و برای همین بازی را می بنند و دل به ضد حملات خواهد بست. احساس خودم این است که بازی مساوی می شود آنهم بدون گل مساوی خواهد شد.

برای پرسپولیس بیشتر مهم است که بازنده نباشد | دربی بدون گل و کم رمق را شاهد خواهیم بود

اصلانیان که خود مهاجم بوده در خصوص اینکه یحیی گل محمدی در روز دربی باید از حضور هم زمان باهویی و زاهدی استفاده کند یا با تک مهاجم بازی کند تاکید کرد: در بازی با هوادار در نبود زاهدی با دو مهاجم باهویی و عمری بازی کرد. باهویی و عمری با هم صاحب فرصت هایی هم برای گلزنی بودند و اگر بیشتر فرصت داده شود می توانند این توپ های که گل نشد را تبدیل به گل کنند. بالاخره در فوتبال همه فرصت ها کع تبدیل به گل نمی شود. یک مهاجم از هر ۲-۳ موقعیت یکی را تبدیل به گل کند ایده آل است. توقع کادرفنی و هواداران هم همین است.

وی تصریح کرد: الان فشار روی مهاجمان زیاد است کادرفنی باید با تدابیر خود این فشار کم کند چراکه در این صورت راحت تر کار می کنند و توپ ها هم تبدیل به گل می شود. حالا برای دربی احتمالا زاهدی هم به خط حلمه اضافه شضود. ترابی هم می تواند مهاجم بازی کند گرچه خودش دوست دارد از خط هافبک به سمت دروازه حریف حمله کند. به هرحال داشته های پرسپولیس همین ها است و بازیکن زیادی جذب نشدند. ضمن اینکه باهویی اگر یک مقدار دیگر فرصت ها را از دست بدهد دیگر برای همیشه روی نیمکت می نشیند.

اصلانیان در ادامه گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص اینکه اگر پرسپولیس در دربی صاحب ضربه پنالتی شد بهتر است کدام بازیکن پشت توپ بایستاد گفت: این را دیگر کادرفنی تشخیص می دهد. من که در تمرینات نیستم تا بدانم وضعیت کدام بازیکن بهتر است مطمئنا یحیی گل محمدی روی پنالتی هم تمرین کرده و بهتر می داند شرایط کدام بازیکن برای زدن ضربه پنالتی بهتر است ولی حتما با توجه به پنالتی که گولسیانی در بازی با الدحیل از دست داد تا مدتی به او اجازه نمی دهند پنالتی بزند.

او با بیان این مطلب که داوری بازی بدون var خواهد بود و این نشان از ضعف امکاناتی فوتبال است که حتی در سطح آسیا هم جزو اولین ها نیستیم در پاسخ به این سوال که چرا فکر می کند دربی با تساوی به پایان می رسد تاکید کرد: البته من احساس می کنم دربی بدون گل به پایان برسد اما ۱۰ درصد هم اتفاقات بازی در نتیجه نقش دارد اگر تیمی بتواند در نیم ساعت ابتدایی بازی به گل برسد تفکرات تاکتیکی هر دو مربی بهم پیچشیده میش ود. بازیکنان روی به بازی احساسی می آورند و بازی قشنگ می شود چراکه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. من هم امیدوارم بازی قشنگی شود.

کد خبر 814756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    استقلال چون چندین بار از پر سپولیس شکست خورده از پرسپولیس میترسد وبهترین فرصت است که مجدد استقلال را شکست دهد اگر پرسپولیس فرصتهای گل زنی را از دست ندهد میتواند استقلال را شکست دهد ولی به نظرم اگر پرسپولیس بفکرگل نخوردن باشد وحمله را از دفاع استقلال شروع کند بهتراست