اگر از عاشقان موتورسواری بپرسید چه چیزی در این ورزش و تفریح برای‌شان جذابیت دارد، حتما از سرعت، خطر و ترشح آدرنالینی می‌گویند که سوار شدن بر این وسیله برای‌شان به همراه می‌آورد.

موتورسواري

همشهری آنلاین - نیلوفر ذوالفقاری: برای طرفداران سرعت و هیجان، موتورسواری تفریح محبوبی است. اما برای اینکه خودتان را به این هیجان مهمان کنید، حتما هم لازم نیست موتورسوار حرفه‌ای باشید. در بسیاری از پیست‌ها و مجموعه‌های ورزشی پایتخت، می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید یا برای یک ساعت تفریحی آن را تجربه کنید.

نام مقصد: تختی

-نشانی: بزرگراه بسیج، بزرگراه هجرت، میدان شهید باکری، ورزشگاه تختی

-روزها و ساعت فعالیت: بستگی به شرایط جوی دارد

-نوع پیست: روباز

_هزینه: ۲۰۰هزار تومان

-امکانات: بوفه، پارکینگ

-نوع فعالیت: آموزشی و تفریحی

-وزن مجاز: محدودیت ندارد

-ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

-معرفی: یکی از پیست‌هایی است که برای انواع مختلف موتورسواری مانند تریل، کراس، اندرو و تریال به اینجا مراجعه می‌کنند.

۴پیست در یک‌جا

این پیست در کنار باشگاه ورزشی تختی قرار دارد و به‌عنوان یکی از پیست‌های محبوب و باکیفیت تهران شناخته می‌شود. در این مجموعه، ۴پیست وجود دارد که با موتورهای مخصوص اجازه ورود به آنها صادر می‌شود. تمام تجهیزات مورد نیاز برای این تفریح از طرف مجموعه در اختیار شما قرار می‌گیرد. بلیتی که می‌خرید همراه با اجاره موتور است و تمام آموزش‌های لازم برای تجربه این تفریح توسط مربیان ارائه می‌شود. زمان هر سئانس ۹۰دقیقه و امکان موتورسواری هم برای آقایان و هم برای بانوان فراهم است. همه افراد بالای ۷سال می‌توانند در این پیست موتورسواری کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های پیست تختی این است که امکان برگزاری انواع مسابقات در بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

نام مقصد: کوهسار

-نشانی: شهران، کوهسار، مجموعه پارک جنگلی کوهسار

-روزها و ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹تا ۱۸

نوع پیست: روباز

_ هزینه: ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان

- امکانات: بوفه، رستوران، پارکینگ

-نوع فعالیت: آموزشی و تفریحی

-وزن مجاز: محدودیت ندارد

- ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

-معرفی: قرارگیری پیست کوهسار در منطقه‌ای کوهستانی، چشم‌اندازی فوق‌العاده به آن داده است و لذت تجربه هیجان‌انگیز یک ورزش در آب‌ و هوای مطبوع را به شما می‌دهد.

موتورسواری در کوهستان

از آنجا که فضای پیست کوهستانی است، در زمان بارندگی کلاس‌های موتورسواری در پیست برگزار نمی‌شود. هم بانوان و هم آقایان می‌توانند در این پیست، موتورسواری کنند و به‌مدت یک ساعت، در پیچ‌وخم‌های آن بالا و پایین بروند. در پیست کوهسار لباس مخصوص موتورسواری، زانوبند، کلاه و پوتین همراه با موتورکراس به مراجعه‌کنندگان اجاره داده می‌شود. در ضمن به گروه‌های۶نفره یک ساعت اضافه‌تر زمان می‌دهند تا در پیست تفریح کنند.پیش از شروع به شما آموزش‌های تخصصی موتور کراس زیرنظر مسئول کمیته آموزش کراس استان تهران داده می‌شود و تجهیزات لازم به‌طور کامل در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای موتورسواری در این پیست به گواهینامه موتورسواری نیازی ندارید و باید بالای ۶ سال باشید.

معرفی مکان‌هایی برای طرفداران تفریحات پرسرعت و پرهیجان | نان، عشق و موتور کراس!

نام مقصد: آزادی

-نشانی: کیلومتر ۵ تهران_ کرج، مجموعه ورزشی آزادی.

-روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۷تا ۱۸

- نوع پیست: روباز

_هزینه: ۲۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان

-امکانات: بوفه، فروشگاه لوازم ورزشی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، خوابگاه

-نوع فعالیت: آموزشی و تفریحی

- وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

- معرفی: یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی کشور است که پیست موتورسواری آن هم با امکانات مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پیست تمام‌حرفه‌ای

این پیست بیش از ۴۱هزار مترمربع وسعت دارد و با جایگاهی ۱۵۰۰نفره برای تماشاگران این رشته ورزشی مهیج احاطه شده است. پیست آزادی مخصوص برگزاری مسابقات موتورکراس طراحی شده و مدیریت آن را فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی کشور به‌عهده دارد. کیفیت ساخت جاده این پیست بالاست، زیرا موتورهای حرفه‌ای زیادی وارد این پیست می‌شوند. شرایط ورود به این پیست داشتن حداقل ۶ سال سن و کیت کامل موتورسواری و یک موتور مناسب برای پیست انتخابی است. درصورتی که موتور و کیت موتورسواری ندارید، می‌توانید این اقلام را داخل مجموعه تهیه کنید. اضافه بر پیست آسفالت، یک پیست خاکی نیز در مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد که محل تمرینات و مسابقات رانندگان موتور کراس است.

نام مقصد: شهران

- نشانی: شهران شمالی، بلوار شهران، بعد از منبع‌های نفت

- روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت۸تا ۱۸

-نوع پیست: روباز

_ هزینه: ۴۰۰هزار تومان تا ۲میلیون تومان

-امکانات: بوفه، فروشگاه لوازم ورزشی

-نوع فعالیت: تفریحی

-وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: بزرگسالان

-معرفی: قرار گرفتن بر بلندی‌های شهران باعث شده که افراد بسیاری از آن بازدید کنند و بتوانند در یکی از بام‌های تهران، شهر را به تماشا بنشینند.

تماشای تهران از بام غربی

این باشگاه موتورسواری تهران مسیری خاکی دارد و چشم‌انداز فوق‌العاده آن به شهر تهران می‌تواند خاطره جذابی از موتورسواری برای‌تان رقم بزند. مسیر خاکی این پیست شما را به ارتفاعات شمال غربی پایتخت و نزدیکی پارک جنگلی کوهسار می‌برد. اگر می‌خواهید در پیستی مطمئن و امن، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات عمرتان را تجربه کنید، موتورکراس شهران این کار را برای‌تان انجام می‌دهد. در این پیست می‌توانید به‌ همراه عزیزان خود در جاده‌های خاکی پیست شهران یک روز متفاوت را تجربه کنید. پیستی که در آن امکان موتورسواری هم برای آقایان و هم بانوان فراهم است. امکانات این پیست کمی محدود است، بنابراین سعی کنید کاملا مجهز در پیست شهران حضور پیدا کنید.

نام مقصد: صحرایی

- نشانی: شمال بزرگراه شهید بابایی، خروجی شهرک امید

- روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۸تا ۲۰

-نوع پیست: روباز

-هزینه: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان

-امکانات: رستوران، پارکینگ

- نوع فعالیت: آموزشی و تفریحی

-وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: بزرگسالان

- معرفی: یکی از مشهورترین پیست‌های موتورسواری تهران در شرق پایتخت است که فضای استاندارد موتورسواری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

سوار بر موتور چهارچرخ

موتورهای این ورزشگاه عموما ۴ چرخ و از امنیت بالایی برخوردارند و شما در پیست صحرایی می‌توانید دقایقی در پستی و بلندی‌های زمین ماجراجویی کنید. حداقل سن برای استفاده از امکانات این پیست و ورود به آن ۱۳سال است.در این پیست همه افراد حتماً باید از کلاه ایمنی و لباس مخصوص استفاده کنند. در این پیست یک باشگاه نیز وجود دارد که می‌توانید برای فراگرفتن آموزش‌های لازم در آنجا ثبت‌نام کنید. جاده این پیست چندین تپه خاکی دارد که برای کراس‌سواران محیط استانداردی را به‌وجود می‌آورد. از دیگر امکانات باشگاه صحرایی می‌توان از پیست دوچرخه‌سواری، تیراندازی و جایگاه مخصوص تماشاگران نام برد.

معرفی مکان‌هایی برای طرفداران تفریحات پرسرعت و پرهیجان | نان، عشق و موتور کراس!

نام مقصد: تلو

- نشانی :بزرگراه شهید بابایی شرق، جاده تلو

- روزها و ساعت فعالیت: بدون محدودیت

-نوع پیست: روباز

-هزینه: بدون ورودی

-امکانات: ندارد

-نوع فعالیت: تفریحی

- وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: بزرگسالان

- معرفی: از سال‌ها قبل به پیست موتور کراس‌سواران شرق تهران تبدیل شده، پیستی غیررسمی که طراحی اولیه آن با این هدف نبوده است.

پیست غیررسمی

کسانی که گذرشان به جاده تلو می‌افتد، مخصوصا آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل، با سر و صدای موتورهای کراس‌ متعدد و عاشقان سرعت و هیجان در این محدوده روبه‌رو می‌شوند. تپه‌ها و مسیرهای خاکی این محدوده فرصتی را برای موتورسواران فراهم کرده تا در این فضا تمرین و هنرنمایی کنند. فضای پیست کوهستانی و باز است و مرزبندی‌های مشخصی برای محدود کردن مسیرها تعیین نشده است.پیست موتورسواری تلو یک پیست رسمی نیست، بنابراین رعایت نکات ایمنی در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.همراه داشتن تجهیزات لازم، وسایل ایمنی و لباس مناسب برعهده موتورسواران است.استانداردسازی مسیرها در دستور کار قرار گرفته و برای استفاده از این محدوده به‌عنوان پیست موتورسواری، حتما شرایط جوی را درنظر بگیرید.اینجا مناسب تفریح است.

نام مقصد: سرخه‌حصار

-نشانی: انتهای بزرگراه شهید یاسینی

-روزها و ساعت فعالیت: نامحدود

-نوع پیست: روباز

-هزینه: ندارد

-امکانات: بوفه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ

-نوع فعالیت: تفریحی

- وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: بزرگسالان

- معرفی: اگر شما هم فکر می‌کنید اینجا یکی از محبوب‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری پایتخت را دارد، خوب است بدانید برای موتورسواران هم انتخاب خوبی برای یک تجربه متفاوت محسوب می‌شود.

هیجان در طبیعت

مسیر پرپیچ‌وخم بوستان جنگلی سرخه‌حصار، به فضایی مناسب برای تجربه هیجان‌انگیز موتورسواری با موتورهای اندرو تبدیل شده است. بعضی از موتورسوارانی که این پارک را انتخاب می‌کنند طبیعت‌گردهایی هستند که سوار بر موتور، هم هیجان و سرعت را تجربه می‌کنند، هم لذت حضور در طبیعت را.پارک سرخه‌حصار به‌دلیل دارا بودن گونه‌های مختلف بز، میش، گراز، خرگوش و روباه از سوی محیط ‌زیست محافظت می‌شود. به همین دلیل برای موتورسواری در این پارک با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود. موتورسواری به‌ویژه در فصل‌های جفت‌گیری حیوانات،بارداری و شیردهی بز و میش با محدودیت همراه است و استفاده از این محدوده برای افرادی که تجربه قبلی حضور را در این مسیر ندارند توصیه نمی‌شود.

نام مقصد: شهر ورزش

-نشانی: انتهاب بزرگراه نواب

-روزها و ساعت فعالیت: هر روز و بدون محدودیت زمانی

-نوع پیست: روباز

-هزینه: نامشخص

-امکانات: رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، امکانات ورزشی

-نوع فعالیت: تفریحی

-وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: نوجوانان و بزرگسالان

-معرفی: پیست موتورهای چهرچرخ در بوستان ولایت علاقه‌مندان زیادی را به این مجموعه ورزشی می‌کشاند که جزء شهر ورزش و از محبوب‌ترین بخش‌های پارک ولایت تهران برای ورزش‌دوستان است.

دسترسی آسان

در قسمت شمالی شهر ورزش پیست مخصوص موتورسواری چهارچرخ به طول هزار و۴۰۰‌متر درنظر گرفته شده است. این پیست در کنار پیست اتومیبل‌رانی ساخته شده و برای طرفداران سرعت و آدرنالین، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.دسترسی آسان به بوستان ولایت، امتیاز انتخاب پیست موتورسواری شهر ورزش است.اگر طرفدار موتورسواری و سرعت هستید، به جای اینکه جان خودتان و بقیه را در خیابان‌های شهر به خطر بیندازید، پیست بوستان ولایت را انتخاب کنید. بسیاری از موتورسواران حرفه‌ای‌تر در این مجموعه به انجام حرکات نمایشی هم می‌پردازند.تجهیزات ایمنی مانند لباس مناسب و کلاه موتورسواری حتما همراه‌تان باشد.استفاده از موتورهای چهارچرخ در این مجموعه به شهروندانی که موتورسوار حرفه‌ای نیستند فرصت می‌دهد هیجان این تفریح را تجربه کنند.

کد خبر 817061
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha