محمد دهقان گفت: استعفای آقای پورعباس، رئیس مستعفی سازمان سنجش را به صلاح نمی‌دانیم و معتقدیم ایشان باید کار خود را در سازمان سنجش دنبال می‌کرد و موضوعاتی که در آن اختلافاتی میان قوه مجریه و قوه قضاییه وجود دارد باید با تعامل سازنده حل شود.

دهقان - معاون حقوقی رئیس جمهور

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش با انتشار نامه‌ای در اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد. او دراین نامه به حکم دیوان عدالت اداری مبنی‌بر بازگشت به تحصیل «مشکوکان به تقلب در کنکور» انتقاد و تأکید کرد سازمان سنجش عملا توانایی اجرای این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد و در اعتراض به این موضوع، تصمیم به کناره‌گیری گرفته‌است.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با همشهری آنلاین، درباره استعفای رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: بنای دولت سیزدهم بر تعامل مثبت با قوه قضاییه است و بنای مطرح کردن موضوعاتی که ممکن است منجر به اختلاف میان قوای سه‌گانه شود را نخواهیم داشت. بنابراین به رأی قضات هرچند که مورد قبول دولت نباشد، احترام خواهیم گذاشت. استعفای آقای پورعباس، رئیس مستعفی سازمان سنجش را به صلاح نمی‌دانیم و معتقدیم ایشان باید کار خود را در سازمان سنجش دنبال می‌کرد و موضوعاتی که در آن اختلافاتی میان قوه مجریه و قوه قضاییه وجود دارد باید با تعامل سازنده حل شود.

دهقان در پایان تصریح کرد: در عین حال معتقدیم ورود دیوان عدالت اداری براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که در گذشته تصویب شده، وجاهتتعامل قانونی نداشته است. همانطور که قبلا هم شعب دیوان عدالت اداری به‌علت همان مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از ورود موضوعات مربوط به سنجش ممنوع بوده است و خودشان رد شکایت انجام می‌دادند امیدواریم این موضوع با تعامل دولت و قوه قضاییه به سرعت حل شود.

کد خبر 818021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 2
    در دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو به صراحت قید شده اگر داوطلبی با روشی وارد دانشگاه شود که از نظر سازمان سنجش مغایر با صلاحیت ورود است این فرد در هر مرحله از تحصیل باشد اخراج می شود.
    • النا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      بله در دفترچه اشاره کرده . ولی ایشون بدون دلیل و مدرک و بر حسب ظن و گمان که هیج پایه و اساسی نداره اقدام کرده و افرادی رو از دانشگاه بیرون کشیده که همگی نمره الف هستن و با روح و روان و ابروی این تخبه ها بازی کرده . اگر آقای پورعباس دلیل متقن برای ارائه داشتن قطعا رای بنفع دانشجو صادر نمیشد . ایشون غیر از اینکه به این افراد شک دارم حتی یک مدرک مستدل نتونسته ارائه بده