تیم فوتبال لیورپول برای بازگشت به بالای جدول باید بر طلسم سال نوی خود غلبه کنند.

کلوپ

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب یک مسابقه در لیگ برتر انجام می‌شود که تعیین‌کننده صدرنشین نخستین هفته از سال۲۰۲۴ خواهد بود. لیورپول با نیوکاسل بازی دارد؛ ‌تیمی که در هفته‌های اخیر به تنظیمات کارخانه‌ای خود برگشته و دیگر مثل یک سال اخیر تیمی مدعی نیست. البته کلاغ‌ها در یکی دوماه اخیر مصدومان زیادی داشته‌اند و در مواقعی ۱۱‌بازیکن این تیم همزمان مصدوم بوده‌اند.

نیوکاسل هیچ‌یک از ۲۷‌بازی قبلی خود در لیگ برتر مقابل لیورپول در آنفیلد (۵تساوی و ۲۲شکست) را نبرده و آخرین‌بار پیروزی ۲ بر صفر در آوریل۱۹۹۴ را در زمین این تیم در نخستین سفر لیگ برتری به بندر لیورپول تجربه کرده بود. این طولانی‌ترین روند بدون برد یک تیم در خانه تیمی دیگر است.

نیوکاسل در نخستین بازی سال نوی خود در لیگ، تنها در یکی از بازی‌های ۱۱‌سال اخیر به پیروزی رسیده (۳‌شکست و ۷‌تساوی)؛ در سال۲۰۱۸ و مقابل استوک با نتیجه یک بر صفر. با این حال، آنها هرگز در روز سال نو برابر لیورپول شکست نخورده‌اند.

لیورپول در ۵‌بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل نیوکاسل پیروز شده و از زمان باخت ۲ بر صفر در دسامبر ۲۰۱۵ در ۱۴بازی مقابل آنها شکست نخورده است؛ ۱۰‌برد و ۴‌تساوی.

لیورپول با وجود دریافت گل اول، ۱۰‌بازی لیگ برتر را مقابل نیوکاسل برده است؛ ازجمله برد ۲ بر یک در سنت‌جیمز پارک در بازی معکوس این فصل. هیچ تیمی در بازی‌های لیگ برتر بیشتر از این درحالی‌که نخستین گل را در مقابل تیمی دیگر به ثمر رسانده، شکست نخورده است.

لیورپول در ۳‌سال گذشته هیچ‌وقت در نخستین بازی سال خود در لیگ به پیروزی نرسیده و به‌نوعی نخستین بازی سال برای قرمزها به طلسم تبدیل شده؛ یک‌تساوی همراه با شکست ۳ بر یک در سال۲۰۲۳ در برنتفورد و باخت یک بر صفر مقابل چلسی در سال۲۰۰۵.

تا پایان هفته نوزدهم لیگ برتر، آلیسون بکر با ۶‌کلین‌شیت و محمد صلاح با ۵۹‌شوت زده، بهترین آمار را در فوتبال جزیره ثبت کرده‌اند.

بیشترین کلین‌شیت در سال۲۰۲۳ در لیگ برتر: آلیسون بکر با ۱۶‌کلین‌شیت در رده اول، بالاتر از امیلیانو مارتینس و داوید رایا(۱۲) و جردن پیکفورد(۱۱) و برند لنو(۱۰).

بیشترین گل در سال۲۰۲۳ در لیگ برتر: محمد صلاح با ۲۴‌گل زده در رده دوم، پایین‌تر از هالند(۲۹) و بالاتر از اولی واتکینز(۲۱).

بیشترین پاس‌گل در سال۲۰۲۳ در ۵ ‌لیگ معتبر اروپایی: صلاح در رده اول با ۱۵‌پاس‌گل، فلورین ویرتز از لورکوزن، گریزمان از اتلتیکو و یولیان برانت از دورتموند با ۱۳ و آرنولد از لیورپول با ۱۲‌پاس‌گل.

کد خبر 820629
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha