همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای جمهور پاکستان و افغانستان، گردهمایی سه جانبه با حضور ایران را نیاز قطعی هر سه کشور همسایه دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: قویاً از تفاهمات سه جانبه حمایت می کنیم و مطمئنیم در سایه تلاش و صداقت رؤسای جمهور سه کشور، تفاهمات بدست آمده نتیجه بخش خواهد بود.

ایشان با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و پیشینه تاریخی و نیز دشمنان مشترک سه کشور همسایه، یعنی ایران، پاکستان و افغانستان افزودند: افراطی گری نه تنها مشکلاتی را برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه بوجود آورده است بلکه دیگران را نیز تهدید   می‌کند و این مشکل امروز گریبانگیر کسانی شده است که از ابتدا با پول و سیاست خود، افراطی گری را ایجاد کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای دخالت نظامی را یکی از مشکلات اساسی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکا به عنوان عامل این مشکلات و حوادث، در بین مردم منطقه به شدت منفور است.

رهبر انقلاب اسلامی پیشرفت و امنیت دو کشور همسایه، پاکستان و افغانستان را برای ایران حائز اهمیت دانستند و با تأکید بر لزوم تداوم اینگونه نشست‌ها افزودند: میدان کار و همکاری محدود به مسائل سیاسی و امنیتی نیست بلکه زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و عمرانی میان سه کشور وجود دارد.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان با اشاره به نشست صمیمی امروز رؤسای جمهور سه کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان گفت: در این نشست نقطه نظرات سه کشور بسیار شفاف مطرح و راههای اجرایی شدن آن بررسی شد.

آقای احمدی نژاد افراطی گری، مداخلات نظامی، مواد مخدر و تروریسم را از خطرات اصلی منطقه برشمردند و افزود: در نشست امروز تهران بیانیه ای در 25 بند تهیه شد و به تصویب رسید.

آقای آصف زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز به دیدار قبلی خود با حضرت آیت الله خامنه­ای اشاره کرد و گفت: رهنمودهای ایشان در آن دیدار باعث گشوده شدن فصل جدیدی در روابط تهران و اسلام آباد شد و امیدواریم با همکاری سه کشور بتوانیم بر چالش‌های متعدد پیش رو فائق آییم.

آقای حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفت: نشست امروز فرصت بسیار مناسبی برای سه کشور همسایه در رسیدن به توافقات جدید و اهداف مشترک بود.

کد خبر 82108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز