چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که پادگان قلعه مرغی تملک شده است، گفت:

در چند روز آینده دیوارهای این پادگان تخریب می‌شود و چنانچه طراحی مدرن و خوبی برای آن انجام شود، می‌تواند تحول بزرگی را در این بخش شهر ایجاد کند.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، چهارشنبه 6 خرداد در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید تندگویان با خیابان شقایق و هفت پروژه جمع آوری آب‌های سطحی، با بیان این که امروز همه زندگی مادی و معنوی خود را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم، گفت: اگر امروز در کشور آزادی و استقلال داریم و از ظلمات به سمت نور هدایت شده‌ایم و اگر دارای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که در آن احکام اسلام جاری و ساری است و مسلمین در دنیا عزت پیدا کرده‌اند، بی شک به برکت امام و شهداست.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران ساخت این پروژه و ساکنان اطراف آن اظهار داشت: هر آبادانی که در شهر اتفاق بیفتد، هر چقدر هم که برای کل شهر مفید باشد کسانی در اطراف آن هستند که سختی می‌کشند، اما این لازمه یک زندگی شهری است و لازم است برای آسایش جامعه عده‌ای از آسایش خود بگذرند.

قالیباف با تاکید بر این که اولویت شهرداری تهران توجه به مناطق جنوبی تهران است، افزود: اگر منصفانه نگاه کنیم در چند سال گذشته بسیاری از مشکلات جنوب شهر حل شده و اطمینان می‌دهم که این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

شهردار تهران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در جنوب تهران گفت: سه راه نعمت آباد، تقاطع میدان جهاد و اتوبان شهید کاظمی از جمله پروژه‌هایی است که برای رفع ترافیک جنوب تهران انجام شده است و اتوبان آزادگان نیز که تا پیش از آن، همه کمربندی آزادگان را اتوبان اصلی می‌دانستند از اتوبان شهید همت آغاز و تا نزدیک مرز منطقه 19 در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز تهران به ورزشگاه‌های بزرگ، در حال حاضر دو ورزشگاه با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر در منطقه 19در حال احداث است و ورزشگاه دیگری نیز در منطقه 20 در اوایل تابستان به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد : بیش از 5/2 سال است که برای جمع آوری منطقه اوراق فروش‌های جنوب تهران پافشاری می‌کنم و هرچند موانع زیادی است تا آن را اجرایی نکنیم اما من بر این باور هستم و بر اجرای آن تاکید دارم.

شهردار پایتخت در ادامه اظهار داشت: منطقه 19 تهران، حرکت شرقی - غربی نداشت و همه شریان‌های آن شمالی - جنوبی بود که اکنون دو راه شرقی - غربی برای منطقه ایجاد شده است و تا پایان خرداد نیز مسیر شهید  تندگویان و ادامه آن از کنار میدان تره بار برای دست یابی به دسترسی‌های دیگر آماده می‌شود.

قالیباف با بیان این که در انقلاب و دفاع مقدس پا برهنه‌ها جنگ را اداره کردند و ما خود را مدیون یکایک مردم جنوب تهران می‌دانیم، افزود: در زندگی مادی و معنوی مدیون گذشت‌های این افراد هستیم و به قول امام (ره) که فرمودند یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم، ما نیز تلاش داریم تا بدون حرف و وعده به وظیفه خود عمل کنیم و کارها را با عقل و تدبیر و با دعای خیر شما پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: سعی داریم جنوب شهر را به تولید ثروت برسانیم و تا زیر ساخت‌های این کار فراهم نشود تولید ثروت اتفاق نمی‌افتد و فاصله بین شمال و جنوب شهر هم کم نمی‌شود.

قالیباف خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم تا زمین‌های جنوب تهران آن قدر منفعت اقتصادی داشته باشد تا سرمایه گذاران حاضر باشند در این قسمت شهر هم سرمایه گذاری کنند و در این صورت است که محرومیت در جنوب تهرن نیز کم می‌شود.

شهردار تهران، تملک پادگان قلعه مرغی را از موضوعات مهم جنوب تهران دانست و افزود: این پادگان تملک شده و اگر این قطب را به عنوان جایی مدرن و خوب طراحی کنیم، برکات آن برای همه جنوب تهران است و در چند روز آینده دیوارهای آن نیز تخریب می‌شود تا مردم جنوب تهران باور کنند که مشکل این مجموعه حل شده و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 82323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز