نیلوفر حامدی و الهه محمدی بر اساس ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری که تصریح کرده «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز ‌کند» آزاد شده‌اند.

الهه محمدی و نیلوفر حامدی

به گزارش همشهری آنلاین، امروز و در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ، القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران، با اشاره به آزادی دو تن از متهمان اغتشاشات سال گذشته در روز گذشته که با قرار تامین وثیقه و بعد از ۱۷ ماه بازداشت، اظهار کرد: دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده این دو فرد، با توجه به اینکه مرحله انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات متقن در خصوص این دو پرونده مقداری طولانی شده بود و پرونده در دادگاه تجدیدنظر بود، این دادگاه طبق قانون تصمیم گرفت که قرار بازداشت این دو نفر را فک کند و در نتیجه این دو نفر با قرار تامین وثیقه آزاد شدند.

تشکیل پرونده جدید برای ۲ متهم امنیتی زن که دیروز آزاد شدند | اعلام جرم علیه الهه محمدی و نیلوفر حامدی

وی با بیان اینکه در ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده که «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز ‌کند»، گفت: دلیل آزادی افراد یادشده با قید وثیقه آن بود که دادگاه با توجه به مدت زمانی که از بازداشت آنها می‌گذشت، طبق ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به فک قرار بازداشت موقت بود؛ علی‌القاعده در آینده نزدیک، حکم این دو نفر از سوی دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.


کد خبر 824665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مولایی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 8
    نباید آزاد میکردند باید جرم قانونی خودرا می کشیدند واین ضعف و سستی بقیه را هم پررو میکند .
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      2 2
      خوبه تو و امثال تو قاضی و یا یه کاره مملکت نشدید
  • ناصر IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 4
    عجب !!!!!!! پس قراره دوباره این دو بنده ی خدا در بند بنده ی خدای دیگری باشند
  • صادق IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    4 0
    اتهامات این دو فرد ، که با تهیه گزارشات غیر واقعی موجبات تشویش اذهان عمومی را در اغتشاشات سال گذشته رقم زدند بسیار سنگین و اتفاقاً احکامشان نسبت به جرم بسیار سبک بود . در ادامه به جای اینکه از آزادی موقت خود در جهت کسب بخشش عمومی بهره ببرند ، از راه نرسیده مجدداً اقدام به قانون شکنی کردند . ایشان نمایشی قوی از عدم پذیرش اصلاح شان را به نمایش گذاشتند بنابراین هیچ گذشتی به امثال این افراد جامعه ستیز غرب زده روا نیست .
  • اجرای قانون در برابر ترک فعل IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    " در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز ‌کند " بر اساس متن گزارش بدیهی است که 17 ماه، بیشتر از یک سال است ! در صورت عدم صادر شدن حکم مجازات سلب حیات، پس چرا این جا 5 ماه تخلف در بازداشت موقت شده ؟!!؟!؟! اجرای قانون برای همه است نه اینکه خود مجری قانون تخلف کند هیچ توجیهی هم ندارد، الزامی است در جهت رعایت قانون و عدالت اسلامی، مرتکبان این ترک فعل و تخلف نیز مورد برخورد قانونی و مجازات قرار گیرند، این می شود اجرای قانون ... پ.ن مخصوص (غیر!)همشهری آنلاین : انتشار نظر با هر گونه حذفیات غیر قانونی،غیر مجاز و غیر شرعی است.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 2
    آزادی این دو جاسوس اسرائیل نشان اشتباه بزرگی بود
  • حسنی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    کدام زندان ؟ هتل اوین. برای این ها بجای اصلاح وتربیت شده مفت بخور وبخواب‌ . من بنظرم آن وثیقه ده میلیاردی بردارید این ها را ول کنید بروند خارج بنفع مردم وکشور است