شورای امنیتی منطقه کردستان عراق بامداد سه‌شنبه مدعی شد که تهران، از توجیه و بهانه غیرضروری برای حمله موشکی به أربیل استفاده کرد.

عراق

به گزارش همشهری آنلاین، شورای امنیتی منطقه کردستان عراق بامداد سه‌شنبه مدعی شد که تهران، از توجیه و بهانه غیرضروری برای حمله موشکی به أربیل استفاده کرد.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، در این بیانیه ادعا شده است: «ما از دولت فدرال [عراق] و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در قبال این جنایت ایران سکوت نکند».

شورای امنیتی منطقه کردستان عراق با ادعای اینکه در حملات ۴ نفر کشته و ۶ تن زخمی شدند، افزود: «ما توجیه ایران را رد می‌کنیم که گروه‌های مخالف ایرانی را در این حملات موشکی هدف قرار داده است».

ساعاتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب سه‌شنبه خبر داد.

شبکه «ای‌بی‌سی»‌ نیز بامداد سه‌شنبه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

از سوی دیگر منابع مطلع به شبکه «المیادین» گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به گروه‌های تروریستی «هیأت تحریر الشام» و «حزب ترکستان» نیز در حملات موشکی ایران هدف قرار گرفتند.

کد خبر 824823
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • م IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    19 3
    سرزمین نفرین شده عراق
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    21 7
    بارزانی باید پاسخگو باشه که چرا کردستان عراق را کرده زیر دست اسرائیل چرا از طرف آن منطقه باید علیه ایران توطئه و دستور ترور صادر بشه کم ایران به شما کردهای عراقی کمک کرده
  • امیری IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    16 6
    کمک بزرگی که حاج قاسم و یارانش به بارزانی نمک نشاس کرد هیچکس نکرد. اگر ایران نبود آثاری از کردستان عراق نبود و همه به دست داعش کشته میشدند
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    11 2
    رویای جدا کردن کردستان ایران را به گور خواهید برد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    10 5
    بارزانی ها باید پاسخگو باشند این اخطار آخر است دست از همکاری با اسرائیل و داعش بردارید اگر نه حسابتان با موشک تصفیه می‌شود بعدا نگی نگفتین ها
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    8 5
    عه کردستان عراق چرا در ترور زنان و کودکان ایران با صهیونیست ها و امریکایی ها همکاری میکنه اینم نتیجه اش بخورید نوش جان
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    10 2
    موشکها قبل ازفرود درلانه مزدوران برملاج نوکران شیطان فرود میاید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 1
    آخی ترسیدید اون موقع که تروریست های داعش را قاچاقی از مرز رد می‌کردید باید فکر امروزتان را می کردید به زودی نوبت شما سرکردگان هم میرسه
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 1
    مکانهای اشتراک نظامی اسرائیل در آذربایجان و ترکیه و کشورهای عربی را بهم زنید .. .
  • نادر US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 1
    شورای امنیتی منطقه کردستان عراق بر پایه بیش از ۱۰۰ سال تجاوز به ایران و سایر کشورهای همسایه ، یعنی بعد از جنگ جهانی اول که در سال ۱۹۱۴ میلادی شروع شد ودر سال ۱۹۱۸ میلادی خاتمه یافت بنا شده. در این مدت دائما مشغول عملیات تروریستی ، جدایی طلبی، و تجاوز به ایران و سایر کشورهای همسایه بوده اند. با گرفتن خود مختاری از عراق به شدت عملیات تروریستی خود افزوده اند و خود را در جهت صدمه زدن به ایران و سایر کشور های منطقه در اختیار کشور های دیگر قرار داده اند. دادن خود مختاری به آنها از طرف عراق کاملا اشتبا بوده و باید پس گرفته شود. ایران حق هرگونه دفاع از خود را در تمامی موارد دارد.