سپاه پاسداران در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، مراکز جاسوسی این رژیم در عراق و مقر تروریست ها را در سوریه مورد حمله موشکی قرار داد.

حمله سپاه

به گزارش همشهری آنلاین، ((راس ساعت ۱۲ همه کارها با موفقیت انجام و ۴ فروند خیبرشکن از جنوب خوزستان به مقصد گروه تکفیری در ادلب شلیک شد.)) این جملات امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در در گفت و گوی تلفنی با سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بود که پس از انجام عملیات موشکی سپاه به مقر موساد در عراق و تروریست‌ها در سوریه انجام گرفت.

انتقام از اقدامات تروریستی

بامداد سه شنبه ۲۶ دی ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله موشکی به مقر جاسوسان موساد در کردستان عراق و تروریست ها در سوریه اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به انفجارهای تروریستی در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین ترور یکی از فرماندهان ایرانی در دمشق (پایتخت سوریه) توسط رژیم صهوینیستی انجام شده است. حمله موشکی سپاه پاسداران با موشک های دور بُرد و برای هدف قراردادن «مراکز جاسوسی» رژیم صهیونیستی در اربیل (کردستان عراق) و همچنین مناطقی از سوریه که گفته شده مقر تروریست ها بوده، انجام گرفت.

جزئیات حمله موشکی سپاه به داعش خراسان

نیروی هوافضای سپاه پاسداران در عملیات موشکی خود ، محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر به ویژه داعش را در سرزمین های اشغالی سوریه که پیش تر شناسایی شده بود، با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم کرد. اعتراف تروریست‌ها به کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصرشان نشان از اصابت دقیق موشک‌ها به مخفیگاه‌های گروهک‌های تروریستی دارد.بنابر اعلام منابع محلی در ادلب سوریه، موشک‌های بالستیک سپاه به مواضع گروهک‌های تروریستی تحریرالشام و حزب الترکستانی در منطقه جبل السماق ادلب اصابت کردند. آموزش تروریست‌های موسوم به «داعش خراسان» در این منطقه انجام می‌شد و سپس به وسیله آمریکا به افغانستان منتقل می‌شدند تا برای اقدامات تروریستی وارد ایران شوند.این حملات موشکی کمپ‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی و لجستیک و مقر وابسته به تروریست‌های ترکستانی را هدف قرار داد. این منطقه جایی است که تروریست های «داعش خراسان» در آن آموزش می‌دیدند.

اطلاعیه های سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از حمله موشکی به مقر تررویست ها در عراق و سوریه ۴ اطلاعیه صادر کرد و در هرکدام ابعاد مختلف این حملات را تشریح نمود.

اطلاعیه شماره ۱

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت.

اطلاعیه شماره ۲

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آن‌ها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آن‌ها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.

اطلاعیه شماره۳

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک ، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.به ملت عزیزمان اطمینان می دهیم عملیات های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.

اطلاعیه شماره ۴

فرزندان مومن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب گذشته (سه شنبه) عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند.

طی این عملیات اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:

۱ - تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه

۲- تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق

۳- تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه

گفتگوی تلفنی میان فرماندهان

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت و گوی تلفنی با حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران درباره حمله موشکی به مقر تروریست ها در عراق و سوریه اظهار داشت: راس ساعت ۱۲ همه کارها با موفقیت انجام و ۴ فروند موشک بالستیک خیبرشکن از جنوب خوزستان به مقصد گروه تکفیری در ادلب شلیک شد.از کرمانشاه ۴ فروند و ۷ فروند هم از آذربایجان شرقی به مقر صهیونیستی شلیک شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: نزدیک ۹ فروند هم گروه دوم تکفیری‌ها و داعش را مورد هدف قرار داده است.

دوربردترین عملیات موشکی سپاه

باتوجه به اظهارات سردار حاجی‌زاده می‌توان فاصله محل شلیک موشک‌های خیبرشکن تا ادلب را حدود ۱۳۰۰ کیلومتر تخمین زد و آن را دوربردترین عملیات موشکی سپاه دانست. جمهوری اسلامی ایران در حقیقت با هدف قرار دادن مراکز تروریست‌ها از فاصله بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری، علاوه بر انجام دوربردترین عملیات موشکی ایران، پیامی هشدارآمیز برای رژیم صهیونیستی و حامیانش صادر کرد. از سوی دیگر ناظران این اقدام را پیامی صریح و واضح از سوی ایران به رژیم صهیونیستی قلمداد کرده‌اند. درواقع، موشک‌های سپاه با دقت هرچه تمام‌تر چند مقر را هدف قرار دادند و درهم کوبیدند تا پس از حمله موشکی به عین الاسد، به آمریکایی‌ها هشدار داده شود موشک‌های ایران نقطه زن هستند و می توانند خسارت های زیادی وارد کنند. اصابت پیاپی دست کم چهار موشک به یک نقطه نشان می‌دهد هدف مهمی در کار بود و باید به طور کامل منهدم و نابود می شد.

خیبرشکن یا کابوس ترویست ها

در عملیات موشکی سپاه به مقر تروریست ها از موشک‌های بالستیک خیبرشکن استفاده شده است که درسال ۱۴۰۰ از آن رونمایی شده بود.موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.این موشک دارای برد ۱۴۵۰ کیلومتر و سامانه هدایت ترکیبی و مجهز به کلاهک مانورپذیر است.این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

سوابق انتقام در خارج مرزها

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۹۶ تاکنون از گروه های مختلف تروریستی در خارج از مرزهای کشور با حملات موشکی خود انتقام گرفته است.

سال ۹۶: پاسخ به اقدام تروریستی داعش در مجلس با حمله موشکی (موشک های بالستیک ذوالفقار و قیام) به مواضع گروهک تروریستی داعش در استان دیر الزور سوریه

سال ۹۷: پاسخ به اقدامات تجزیه طلبانه حزب دموکرات کردستان عراق با حمله موشکی به مقر فرماندهی حزب دموکرات در کوی‌سنجق با پرتاب ۷ موشک کوتاه‌برد زمین به زمین فاتح ۱۱۰

سال ۹۷: پاسخ به حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز با حمله موشکی به مقرهای داعش در شرق فرات با پرتاب موشک های ذوالفقار و قیام و پهبادهای بمب افکن

سال ۹۸: پاسخ به ترور شهید سلیمانی با حمله موشکی به پایگاه عین الاسد با پرتاب موشک های بالستیک فاتح ۳۱۳ و قیام

سال ۱۴۰۰: پاسخ به اقدامات تروریستی با حمله موشکی به مقر جاسوسی موساد در اربیل

سال ۱۴۰۱: پاسخ به اقدامات تجزیه طلبانه حزب کوموله عراق با حمله موشکی به مقرهای این حزب با پرتاب موشک های فتح ۳۶۰

کد خبر 825059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha