رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مفقودن بودن ۷ کوهنورد در ارتفاعات ۳ منطقه کشور خبر داد و گفت: کوهنوردان هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان هنگام هشدار نارنجی و قرمز به ارتفاعات نروند.

مفقود شدن کوهنوردان - کوهنوردی سقوط بهمن

به گزارش همشهری آنلاین، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر امروز اظهار کرد: با حضور بیش از ۳۰۰ امدادگر، نجاتگر حرفه‌ای و حضور نیروهای محلی، عملیات‌ یافتن ۳ کوهنورد در اشنویه آذربایجان غربی، ۳ کوهنورد در مشکین‌شهر آذربایجان شرقی و یک نفر در تهران همچنان ادامه دارد.

وی از کوهنوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به این ورزش خواست هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان هنگام هشدار نارنجی و قرمز به ارتفاعات نروند.

محمودی گفت: برای یافتن ۳ کوهنورد مفقودشده در اشنویه ۱۲۰ امدادگر اعزام شدند و از پهپاد و دستگاه‌های فلزیاب استفاده شد، اما به دلیل ارتفاع ۶ متری برف یافتن این کوهنوردان تاکنون ممکن نشده است.

وی افزود: همچنین در مشکین‌شهر اردبیل ۳ کوهنورد همچنان مفقود هستند و علی‌رغم تلاش‌های تیم امداد زمینی و به‌کارگیری بالگرد به دلیل حجم زیاد برف امکان یافتن مفقودی‌ها میسر نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ ۴ کوهنورد در هفته جاری در ارتفاعات تهران خبر داد و گفت: صبح دیروز خبر مفقود شدن یک پسر ۱۹ ساله در ارتفاعات شمال دربند رسید و تیم‌های امدادی اعزام شدند اما تاکنون موفق به یافتن وی نشده‌اند.

محمودی گفت: از صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه) عملیات جستجو در هر ۳ منطقه دوباره آغاز شده است و امیدواریم هرچه زودتر این ۷ نفر پیدا شوند.

کد خبر 825176
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha