سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به امکان بازگشت خوانندگان خارج‌نشین مانند نصرالله معین به کشور گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که نگاه قوه قضائیه استفاده از ظرفیت همه دلسوزان به این آب و خاک و بازگشت همه علاقمندان به وطن است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

معین

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در این باره اظهار داشت: قوه قضائیه بر این نگاه و اعتقاد استوار است که باید نسبت به بازگشت ایرانیان عزیز به موطن اصلی خود هر گونه مساعدت ضابطه‌مند و حداکثری را به کار گیرد تا برخی از موارد حقوقی و قضایی که فراروی این قضیه وجود دارد، مانع بهره‌مندی این عزیزان از وطنشان نشود و ما بر نتیجه‌گیری از این تلاش‌ها نیز استوار هستیم.

وی افزود: پیشنهاد ریاست قوه قضائیه این بود که شورایعالی ایرانیان خارج از کشور که در این امر تصمیم‌گیرنده است، سازوکارهای لازم را در این رابطه و تحقق آن تهیه و متضمن پیشنهادهای خود در این زمینه ارائه کند زیرا این موضوع باعث می‌شود تا تضامین لازم به صورت عملی به ایرانیان خارج از کشور داده شود و در مقابل هم قانون رعایت شود و خللی در این موضوع حادث نشود چون یکی از افتخارات ما قانون‌مداری و قانونمند بودن است.

سخنگوی قوه قضاییه نگاه دستگاه قضایی در زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور را اعتمادسازی و مقابله با اعتمادزدایی دانست و ادامه داد: هم ایجاد اعتماد می‌کنیم و هم با کسانی که اعتماد را زایل می‌کنند، برخورد می‌کنیم که البته این یک مسئله پیچیده و سخت است که با دقت باید به آن عمل کرد.

ستایشی با بیان اینکه عده‌ای در داخل و خارج از کشور برای دور شدن هرچه بیشتر ایرانیان خارج از کشور از وطنشان در حال هراس‌افکنی و تلاش مضاعف هستند، اظهار داشت: مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران با ایجاد فضای مناسب به صراحت می‌گویند ایرانیانی که خارج از کشور هستید، اگر مرتکب جرمی نشدید و تعرضی نکردید و خیانتی به مصالح کشور نکردید، بیایید و حضور پیدا کنید اما در مقابل این تفرقه‌انداران تلاش مضاعف می‌کند که اینها نیایند چرا؟ چون آنها می‌دانند که اگر ظرفیت‌ها در سراسر جهان بیایند و حضور پیدا کنند، کاسبی‌های این تفرقه‌اندازها کساد می‌شود.

وی از شورایعالی ایرانیان خارج از کشور خواست سازوکارهای لازم در این زمینه را سریعتر اعلام و تایید و برای اجرا ابلاغ کند.

ستایشی تأکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم که نگاه قوه قضائیه استفاده از ظرفیت همه دلسوزان به این آب و خاک و بازگشت همه علاقمندان به وطن است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: این پیام من در حد بضاعت خودم است و امید است به دل شفافی که این پیام گفته می‌شود، به دل هموطنان ما بنشیند. کسانی که مشکلی ندارند و مرتکب جرم نشدند، بیایند و حضور پیدا کنند و همه تلاش کنیم که پرچم مقدس ایران هر چه بیشتر به اهتزاز در بیاید.

کد خبر 825993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • @Babak IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    34 1
    اقای معین ، ب وطن خوش امدی
    • NL ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      10 1
      فعلا که معین در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده است.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    5 10
    دقیقا دشمنان از قسط نمیخواهندایرانیان وطن بازگشت تاخوداستفاده،بایدتلاش،دوستی رایزنی بازگشت استفاده ازانها،درکشور،چطوربیگانگان شغل کاروطن اشغال،ضربه زهرچشم،انوقت تبلیغ سوفراری وطنیهاغربت و خارج دشمنی، بایددراین زمینه کار گروه ایجادتاایرانیان خارج رامتقاعدبازگشت،امکانات،دراختیارشان بهترازبیگانگان.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      4 0
      شیب. بام
    • سردار IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      23 0
      اصن خودت فهمیدی چی گفتی برادر....فقط میدونم اون قسط با قصد فرق داره عزیز...یکم برو ادبیات و املا تمرین کن بجای کامنت گذاشتن
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      8 0
      مجید دلبندم از روی قصد و عامدانه نه از قسط کلمات فارسی را درست بکار ببریم
  • بعضی از این خواننده های ... IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    42 1
    بعضی از این خواننده های خارج نشین از داخلیها خیلی سنگین رنگین تر و باشخصیت تر هستند !! ::::: خداییش :::: مضامینشون هم خیلی وزین تر و با کلاس تر هست !!!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    36 7
    درایران موسیقی جایگاه تعریف شده ای ندارد اگرمعین در ایران یک برنامه اجرا کند حتما" نیروی انتظامی باید باشد اماکن باید باشد و همه باید چادر بزارند و..... فعلا" اومدن صلاح نیست
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    32 4
    نخست استقبال می کنند بعد...
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    21 2
    معین پاشو بیا زیر برج آزادی سر زد از افق بخون همه برای ایران
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    5 22
    هرکس اگر ایرانی بود بیاید اما اگر ملیتش راعوض کرده وفرستادنش بهتر کهنیاید
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    23 4
    اقای سخنگو لطفا امید واهی نده چرا که امثال شما در کشور تصمیم گیرنده نیستید
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      5 29
      لابد شما تصمیم گیرید می خواید بایدن را هم بیارید
  • GB ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    14 0
    درود بر شما اکثر ایرانیان مقیم خارج از کشور دلسوز ایران و وطنشان هستند بز یک عده که کارهایی ناشایست در قبال خاک ایران عزیز انجام دادند به امید روزی که همه ایرانیان در سرزمین مادری خود با کمال آرامش زندگی خوبی داشته باشند پاینده ایران و ایرانی
  • ابی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    9 12
    سلام ،انشااله معین بیاد وپوزه ی این سلبریتی ها مثل رامبد جوا ن ومهران مدیری..... وامثالهم ،که صدا وسیما جمهوری اسلامی را تحریم کردن بزنه.تا اینها بفهمند هیچ هستند.وایران اسلامی پر از استعداده.
  • صفر US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    14 3
    بنده خدا با صداقت گفته در حد بضاعت خودم و با دل صاف میگویم بیایند ایران یعنی در واقع در قبال اقدامات دیگران تعهدی نداده
  • طوفان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 3
    بنظر من بهترین فرصت هست که اجازه بدین بیان و دل جوونای ایرانی رو شاد کنید چون. خیلیا این حکومت رو بد جلوه میدن برای جوانان از هر فرصتی استفاده کنید .ممنون
  • حزب الله سعید IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 0
    بیاد برای شما یک نوحه و یک مداحی بکنه گناهان بخشوده میشه اره خوبه نصرالله معین هم که قبلا تو اصفهان نوحه خون بود
  • AU ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 0
    خود شما مطلبی را پخش میکنید ( بازگشت معین ) بررسی میکنید و شرایط میگذارید؟ حبیب و چی شد ؟ فرهاد در فراموشی رفت ، حالا صدای ویگین در فیلم ها مجاز شده وقتی که نیست783
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    حاکمیت در کلیتش باید برنامه ای برای این موضوع داشته باشه. این که به شورای عالی ایرانیان خارج بگه ساز و کار تهیه کنید تا ابلاغ کنیم و تضمینهای عملی داده بشه خوبه، ولی باید محکمتر، بااراده تر و جدی تر عمل کرد. رئیس جمهور ورود کنه و ساز و کار رو تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنه. مطمئنا اگه دو سه تا از این نوع ایرانیان مشهور خارج از کشور که جرمی مرتکب نشدن با ساز و کار قانونی و مشخص به ایران بیان، تاثیر مثبت زیادی در فضای جامعه داره و بساط امثال ابطحی ها و برهانی ها ... که دنبال ارائه چهره ترسناک از ایران هستن کساد میشه.