با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور و صدور هشدار نارنجی، استان‌های ساحلی گیلان، غرب مازندران، مناطقی از جنوب غرب کشور، استان‌های دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی از بارش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز سه‌شنبه (۳ بهمن) بارش‌ها همزمان به شکل برف و باران رخ می‌دهد و با وزش باد شدید موقتی همراه است. این سامانه کاهش دما را به دنبال دارد.»
کبری رفیعی افزود: «تاثیر این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر به شکل کولاک است و در برخی نقاط به شکل رعد و برق نمود دارد. از این رو، هشدار نارنجی صادر شده است.»
رفیعی در توضیح بیشتر هشدار نارنجی برای استان‌ها گفت: «گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، مناطق شمالی و نوار غربی آذربایجان غربی، شمال قزوین، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.»
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هشدار نارنجی در مناطق کوهستانی سبب وقوع کولاک و بهمن می‌شود به شهروندان توصیه کرد: «از انجام فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر خودداری شود. هنگام عبور از این مناطق نیز به ویژه گردنه‌های برف‌گیر خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.»

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه پر حجم بارشی به کشور | اعلام خطر برای این ۱۰ استان

کد خبر 826738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صداقت IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    غرب کشور بخصوص کرمانشاه هوا آفتابی گرم خبری نیست
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      خبراشون دروغه محضه،بشنو و باور نکن.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر دروغ میگند و فقط میخوان بگن اگه اتفاقی افتاد ما گفته بودیم بارش باشه یا نباشه هشدار میدن. مناطقی که ذکر شده اصلا خبری از بارش نیست و هوا افتابیه . اینقد هشدار رنگان رنگ دادن الکی خدا هم قهرش گرفته ...