چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

ایتالیایی‌ها پاستا را با انواع و اقسام روش‌ها درست می‌کنند. این مدل پاستای پیشنهادی شبیه به لازانیاست.

لازانیا

همشهری آنلاین: البته سس داخل آن با لازانیاها و پاستاهای معمول فرق می‌کند. آن را امتحان کنید، پشیمان نمی‌شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر

۲ پیمانه پاستای لوله‌ای
۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۱ پیمانه پیاز خردشده
۳۰۰ گرم گوجه فرنگی (خردشده)
۳ ق س آرد
۱ عدد تخم‌مرغ درشت
۲ ق س رب گوجه‌فرنگی
۲ /۱ ق‌چ دارچین
۳ ق‌س مارگارین یا کره
۲ /۱ یک پیمانه پنیر پارمسان
نوک ق‌چ جوز هندی
روغن به مقدار لازم

۱. فر اجاق گاز را روشن کنید و بگذارید گرم شود، سپس یک پیرکس مستطیلی گود آماده کنید و دیواره و کف آن را با روغن چرب کنید. در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و ابتدا پیاز خردشده و سپس گوشت چرخ‌کرده را در آن تفت دهید. در مراحل پایانی تفت دادن، رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید، سپس دارچین و جوز هندی را هم بریزید.

۲ در این مرحله گوجه‌فرنگی خردشده را هم اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا گوشت پخته و آب اضافی آن تمام شود. قابلمه مناسبی آماده کنید و آب را در آن جوش بیاورید، کمی هم نمک و روغن اضافه کنید و پاستاهای لوله‌ای را در آن بپزید تا نرم شود، سپس آبکشی کنید.

۳. تابه‌ای آماده کنید و کره را در آن بریزید تا آب شود، سپس آرد را در آن تفت دهید و از روی اجاق بردارید و کناری بگذارید تا سرد شود. تخم‌مرغ‌ را در کاسه‌ای بریزید و هم بزنید، سپس کم‌کم به آرد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. پس از آن این مخلوط را دوباره روی اجاق قرار دهید و یک‌دوم پیمانه پنیر اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک لایه پاستا، سپس سس مخلوط گوجه‌فرنگی و پس از آن مقداری از مخلوط آردی پنیری را روی مواد بریزید. دوباره لایه بعد پاستا و به همان ترتیب با مخلوط پنیری پر کنید. حالا باقی‌مانده پنیر را روی مواد بریزید و ظرف را مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر حرارت دهید.

کد خبر 826913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha