شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

جوادنصرتی: محققان به تازگی در مکزیک اعلام کرده‌اند مسئولان بهداشت جهانی، قدرت ویرانگر خوک‌ها در انتقال و انتشار بیماری‌های واگیردار مانند آنفلوانزا را دست‌کم گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، این محققان معتقدند مسئولان باید توجه بسیار زیاد خود روی پرندگان را به خوک‌ها معطوف کنند تا بتوانند با بیماری‌های واگیرداری که از این طریق منتقل می‌شوند مقابله کنند.

این محققان حتی اعلام کرده‌اند آمار ابتلای 19 هزارنفری افراد در 64 کشور مختلف جهان که به کشته شدن 120 نفر منجر شده است تنها بخشی از قدرت ویرانگری است که خوک‌ها در انتقال بیماری‌های واگیردار مانند آنفلوانزا دارند.

دکتر خراردو ناوا از دانشگاه ملی مکزیک که در این زمینه تحقیق کرده در این باره می‌گوید: یافته‌های ما مشخص می‌سازد که خوک‌ها نقشی اساسی در تکثیر ویروس‌ها دارند.

به گفته این محققان، اینکه گفته می‌شود مصرف گوشت این حیوان خطری ندارد باید اصلاح شود و در سراسر جهان درباره مصرف گوشت خوک هشدار داده شود. نکته کلیدی در این باره این است که بیماری‌ها از این حیوان به راحتی به انسان منتقل می‌شوند.

دکتر ناوا در این باره خاطرنشان می‌کند: با اینکه نقش انتقال خوک‌ها در ویروس خوکی از یک دهه پیش مشخص شده است، اما دست‌کم گرفتن این خطر باعث شده که مسئولان بهداشتی تمهیدات لازم را در این باره نیندیشند و همان‌طور که مشاهده شد، ویروس آنفلوانزای خوکی در سراسر جهان گسترده شود.

کد خبر 82944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز