بررسی سهم بازیکنان پلتفرم های مختلف نشان می دهد که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵ درصد از بازیکنان معادل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بازیکن از پلتفرم کنسول برای بازی استفاده کرده‌اند.

گیمر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازیکنان کنسولی ایران به‌طور میانگین ۶۴ دقیقه در روز تنها با پلتفرم کنسول بازی می‌کنند. همچنین ۲۳.۸ درصد از بازیکنان کنسول هر روز با این پلتفرم بازی می‌کنند.

گزارش معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای حاکی از تقسیم بازیکنان به ۳ گروه «بازیکنان مصمم، بازیکنان علاقه‌مند و بازیکنان حرفه‌ای» است.

در بین بازیکنان کنسولی، مصمم‌ها بیشترین نسبت را به خود اختصاص داده‌اند و ۲۷ درصد از آنها را بازیکنان حرفه‌ای تشکیل می‌دهند.

افزایش محبوبیت پلتفرم کنسول در ایران | نوجوانان بیشترین طرفداران بازی‌های کنسولی هستند

ترکیب سنی بازیکنان کنسولی هم نشان می‌دهد، نسبت بازیکنان کنسولی در گروه‌های سنی نوجوان و جوان بیش از نسبت این گروه‌های سنی در مجموع بازیکنان ایرانی است. به ویژه در بین گروه جوانان نسبت بازیکنان کنسولی ۱۵ درصد بیش از کل بازیکنان است.

بیشتر بخوانید:

بررسی نسبت بازیکنان کنسولی نشان می‌دهد، کمترین نسبت بازیکنان کنسولی در بین بازیکنان به‌ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی و اردبیل بوده‌است. همچنین نسبت بازیکنان کنسولی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، البرز و تهران بیش از سایر استان‌ها بوده‌است.

در میان بازیکنان کنسولی، مردان ۸۷ درصد و زنان ۱۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. البته باید توجه داشت که جمعیت مردان بازیکن هم بیش از زنان است.

افزایش محبوبیت پلتفرم کنسول در ایران | نوجوانان بیشترین طرفداران بازی‌های کنسولی هستند

براساس این گزارش که اخیرا منتشر شده، وضعیت ابزارهای بازی نیز نشان از این دارد که بازیکنان کنسولی ۸۸ % از کنسول خانگی و ۱۳ % از کنسول دستی استفاده می‌کنند.

در سال ۱۴۰۰ بازیکنان کنسول هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان برای خرید نرم افزار(بازی) هزینه کرده‌اند. این عدد حدود ۶۳ درصد کل هزینه‌کرد برای نرم‌افزار بازی در سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شود.

۳۲ درصد بازیکنان کنسولی در سال ۱۴۰۰ خریدار هستند و ۴۵ درصد آنها لوازم جانبی خریده‌اند و ۶۸ درصد بازیکنان در سال ۱۴۰۰ برای خرید بازی(نسخه فیزیکی یا آنلاین، خرید اکانت) و ... هزینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

باید توجه داشت یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در میزان علاقه‌مندی و درگیری بازیکنان، میزان مالکیت ابزار بازی است. به ویژه پلتفرم کنسول به دلیل کاربری تخصصی در حوزه بازی بسیار بااهمیت است.

افزایش محبوبیت پلتفرم کنسول در ایران | نوجوانان بیشترین طرفداران بازی‌های کنسولی هستند

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد بیش از نیمی از بازیکنان با کنسولی که متعلق به خودشان است بازی می‌کنند. همچنین براساس یافته‌های این گزارش، ۳ سبک ورزشی، اکشن-ماجراجویی و تیراندازی بین بازیکنان کنسولی محبوب است.

کد خبر 831635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha