پنتاگون اعلام کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه پس از بروز علائمی که «نشان‌دهنده مشکل اضطراری مثانه» بود، در بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید در واشنگتن بستری شده است.

aUSTIN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی دو پزشک در بیانیه‌ای که شامگاه یکشنبه توسط پنتاگون منتشر شد، گفتند که مشخص نیست آستین چه مدت در بیمارستان بستری خواهد بود.

آستین در ۲۲ دسامبر (اول دی) در بیمارستان والتر رید تحت عمل جراحی برداشتن پروستات برای درمان سرطان پروستات قرار گرفت. او به خانه بازگشت، اما بیش از یک هفته بعد به دلیل عفونت ادراری که باعث درد شدید شکم، لگن و پایش شده بود، دوباره در بیمارستان بستری شد.

روز یکشنبه، پزشکان وی گفتند که انتظار نمی‌رود مشکل فعلی مثانه او «بهبودی کامل مورد انتظار وی را تغییر دهد» و افزودند که پیش‌آگهی سرطان او همچنان عالی است.

بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، غیر از سرطان پوست، سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در بین مردان آمریکایی است.

این سرطان با جراحی برای برداشتن پروستات، پرتودرمانی یا داروها - یا ترکیبی از این روش‌ها درمان می‌شود. پزشکان در موارد دیگر نظارت فعال را توصیه می‌کنند، به این معنی که پزشکان علائم رشد تومور را تحت نظر دارند اما فوراً سرطان را درمان نمی‌کنند.

سرطان پروستات بیش از یک مرد از هر هشت مرد آمریکایی و از هر شش مرد سیاه‌پوست یک نفر را در طول زندگی خود مبتلا می‌کند. خطر ابتلا به آن با افزایش سن افزایش می‌یابد. آستین، اولین وزیر دفاع سیاه‌پوست، ۷۰ ساله است.

بعد از برداشتن پروستات چه عوارضی ممکن است رخ دهد؟

کارشناسان می‌گویند درصد کمی از مردان ممکن است پس از جراحی پروستات دچار عوارضی مانند عفونت یا مشکل در ادرار شوند.

وقتی مردی تحت عمل جراحی برداشتن پروستات قرار می‌گیرد، پزشکان باید مثانه را دوباره به مجرای ادرار وصل کنند. در موارد نادری، اگر این اتصال خیلی سفت یا شل باشد، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

اگر این اتصال از بین برود، ادرار می‌تواند نشت کند و در داخل لگن جمع شود، سایر اندام‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به عفونت شود.

اگر این اتصال خیلی تنگ باشد، برخی از مردان اصلاً قادر به ادرار کردن نیستند. در چنین وضعیتی پزشکان باید یک سوند ادراری را برای تخلیه ادرار وارد مثانه کنند.

به عبارت دیگر در چنین وضعیتی مشکل بیشتر از هر چیز دیگری به‌اصطلاح مسئله لوله‌کشی است، یا اتصال خیلی شل است و ادرار نشت می‌کند یا خیلی سفت است و هیچ چیزی بیرون نمی‌آید.

انجمن سرطان آمریکا تخمین می‌زند که ۲۸۸۳۰۰ مورد جدید سرطان پروستات در سال ۲۰۲۳ تشخیص داده شده است و نزدیک به ۳۵۰۰۰ مرد بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. مردان سیاه‌پوست بیش از دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند و در مقایسه با مردان سفیدپوست معمولاً در مراحل پیشرفته‌تر سرطان پروستات بیماری آنها تشخیص داده می‌شود.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که مردان سیاه‌پوست در مورد غربالگری احتمالی سرطان پروستات از سن ۴۵ سالگی با پزشک خود مشورت کنند.

کارشناسان می‌گوید هم شیوع سرطان پروستات در سیاه‌پوستان بیشتر است و هم احتمالاً ابتلا مردان سیاه‌پوست به انواع تهاجمی‌تر آن بیشتر است.

کد خبر 832021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیمار دیابتی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    6 0
    آقا ممنون از همه تون . الان دغدغه من فقط مثانه این آقا بود که حل شد . حالا انسولین نیست که نیست فعلا مهم مثانه است