چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی: آرژانتین که در ماه آوریل در ارتفاع 3600 متری بولیوی با شکست سنگین 6 بر یک روبه‌رو شد،‌ امشب در اکوادور یک بازی دیگر در ارتفاع بالا را تجربه می‌کند.

 در آن بازی به نظر می‌رسید که مارادونا تاثیر ارتفاع روی بازیکنان را دست‌کم گرفته چرا که تقریبا همان تیمی را که چهار روز قبل از آن بازی کرده بود به زمین فرستاد. این منجر به سنگین‌ترین شکست 15 سال اخیر آرژانتین شد و بازیکنی مثل مسی پس از بازی گفت که نتوانسته خودش را با این شرایط تطبیق دهد.

پیروزی یک بر صفر شنبه‌شب ونزوئلا در لاپاز، پایتخت بولیوی که پس از سه هفته تمرین سخت در ارتفاع به دست آمد، بار دیگر شکست سنگین تیم مارادونا را مورد توجه قرار داد. شرایط کیتو، پایتخت اکوادور که در ارتفاع 2800 متری از سطح دریا قرار دارد، کاملا شبیه لاپاز نیست ولی تیم ملی این کشور در دو جام جهانی قبلی حاضر بوده و این بار هم برای کسب یکی از سهمیه‌ها تلاش می‌کند. چهار تیم نخست جدول آمریکای‌جنوبی به طور مستقیم صعود می‌کنند و تیم پنجم در پلی‌آف با تیم چهارم منطقه کونکاکاف بازی می‌کند.

آرژانتین که شنبه‌شب با نمایشی نه‌چندان راضی‌کننده مقابل کلمبیا به پیروزی یک بر صفر رسید، با 22 امتیاز از 13 بازی در رتبه چهارم گروه است و 5 امتیاز با اروگوئه و اکوادور فاصله دارد.

مارادونا گفته که این بار ریسک نمی‌کند و تغییراتی را در ترکیب تیمش به وجود می‌آورد: «باید جمع بازی کنیم و به ضدحمله تکیه کنیم.» خاویر ماسکرانو، کاپیتان تیم محروم و سرجیو آگروی مهاجم مصدوم است. مارادونا ممکن است به مسی هم استراحت دهد چراکه ستاره بارسا در صورت دریافت کارت زرد، بازی بعدی مقابل برزیل در ماه سپتامبر را از دست می‌دهد. ولی اکوادور که شنبه توانست پرو را 2 بر یک شکست دهد، همه بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار دارد.

جنگ صدرنشینان

برزیل هم که شنبه‌شب توانست صدر جدول را از پاراگوئه بگیرد، امشب میزبان این تیم است. پاراگوئه که به دنبال صعود به چهارمین جام‌جهانی متوالی است، به دلیل نداشتن بازیکنان ذخیره مناسب، افت قابل‌توجهی داشته و از سه بازی اخیرش تنها یک امتیاز گرفته. شکست خانگی 2 بر صفر پاراگوئه مقابل شیلی که با پیروزی 4 بر صفر برزیل در زمین اروگوئه همراه شد، موجب شد تا برزیل با 24 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر به صدر جدول برسد.

آنچه به پاراگوئه ضربه زده، مصدومیت و محرومیت گروهی از بازیکنان اصلی است. مصدومیت زانوی روکه سانتاکروز مهاجم مشهور این تیم، هنوز کاملا بهبود نیافته و نلسون والدس مهاجم دورتموند و اسکار کاردوسو مهاجم بنفیکا هم محروم هستند. با این وجود پائولو داسیلوا مدافع تیم که محرومیت یک‌جلسه‌ا‌ی‌اش را پشت‌سر گذاشته از موفقیت ناامید نیست: «اگر بتوانیم بازی را ببریم عملا در آفریقای جنوبی هستیم. همه ما برزیل را می‌شناسیم و می‌دانیم اگر بازیکنان آنها فضا داشته باشند چقدر خطرناک خواهند بود ولی ما  توانایی‌های خودمان را باور داریم.» پاراگوئه در بازی رفت توانست برزیل را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد.

برزیل که در عصر دونگا ترجیح می‌دهد با استراتژی ضدحمله بازی کند در بازی‌های خانگی با مشکلات بیشتری روبه‌رو شده و تاکنون در خانه مقابل بولیوی، کلمبیا و آرژانتین به تساوی بدون گل رسیده‌ است. لوییز فابیانو مهاجم برزیل که با هفت گل زده، بهترین گلزن مسابقات است، به دلیل اخراج مقابل اروگوئه غایب است. بدین‌ترتیب پاتو یا نیلمار، زوج روبینیو در خط حمله خواهند بود. شیلی هم که با 23 امتیاز در رده سوم است، میزبان بولیوی تیم نهم جدول است و ظاهرا کار آسانی برای پیروزی ندارد.

کد خبر 83224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز