اقدام تروریستی خرابکارانه در دو نقطه از خط سراسری انتقال گاز در شهرستان بروجن در استان چهارمحال‌وبختیاری و صفاشهر در استان فارس اگرچه سبب قطع جریان گاز در ۳ استان کشور شد، اما با اقدام‌های شده، شبکه در شرایط پایدار قرار دارد و اقدام‌های تکمیلی برای رفع افت فشار نیز در جریان است.

انفجار خطوط گاز

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: براساس اعلام مسئولان مربوط، پس‌از مهار کامل آتش، عملیات حفاری و برش‌کاری در خط ۴۲ اینچ خط اول سراسری و خط ۵۶ اینچ دهم سراسری آغاز شد و در ادامه نیز عملیات فیتینگ، جوشکاری، رادیوگرافی، هواگیری و تزریق گاز و فشارافزایی در سریع‌ترین زمان ممکن درحال انجام است.

با وجود اینکه در نخستین ساعت‌های وقوع انفجار، قطع جریان گاز در برخی شهرها نگرانی‌هایی را برای مردم به‌وجود آورد، اکنون اما به‌گفته مقام‌های مسئول، در هیچ استانی به‌جز تعداد اندکی روستا در مناطق پیرامونی انفجارها، جریان گاز افت فشار ندارد و هیچ مشکلی برای گازرسانی به مشترکان خانگی در استان‌های کشور وجود ندارد.

انتقام‌گیری از مردم

به‌موازات انجام اقدام‌های لازم ازسوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز به‌منظور رفع هرچه سریع‌تر مشکل به‌وجود آمده، شناسایی و برخورد با عوامل این اقدام خرابکارانه تروریستی در دستورکار ویژه دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفته و اقدام‌های لازم دراین زمینه در دست انجام است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با تاکید بر اینکه این خرابکاری یک اقدام تروریستی کور به‌حساب می‌آید، اظهارکرد: خرابکاری در خطوط انتقال گاز نشان‌دهنده خصومت تروریست‌ها و معاندان با مردم است. در واقع آنان می‌خواهند با دست زدن به چنین اقدام‌های کوری، از مردم ایران، آن‌هم در فصل سرما، انتقام بگیرند.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه انجام چنین حرکت‌های خرابکارانه‌ای هیچ ارزش عملیاتی و تاکتیکی ندارد، افزود: برخی جریان‌های معاند صرفا به‌دنبال انتقام‌گیری از مردم هستند؛ درغیراین‌صورت قطع کردن جریان گاز در فصل سرما چه پیام دیگری می‌تواند داشته باشد.

انگیزه انفجار خطوط گاز شناسایی چه بود؟ | اقدام ویژه برای شناسایی تروریست‌ها

پیگیری‌های امنیتی درحال انجام است

نماینده استان فارس در مجلس عنوان کرد: اگرچه همواره شاهدیم که معاندان شعار دفاع از مردم سر می‌دهند، اما انجام اقدام‌هایی از این دست گویای این نکته مهم است که آنها درحال اقدام «علیه مردم» هستند.

عزیزی با تاکید بر اینکه انجام خرابکاری‌هایی از این دست نشان‌دهنده اوج خباثت معاندان و تروریست‌های ضدمردمی است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام‌های انجام شده ازسوی دستگاه‌های مربوط، اکنون مشکلی در خدمات‌رسانی به مردم وجود ندارد و جریان گاز استمرار دارد.

وی درباره اقدام‌های امنیتی انجام شده دراین زمینه نیز اظهارکرد: کمیسیون امنیت‌ملی مجلس همگام با شورای‌امنیت کشور درحال بررسی همه ابعاد موضوع است و پیگیری‌های لازم دراین زمینه نیز ازسوی مجلس انجام خواهد شد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره شناسایی عوامل دخیل دراین حرکت خرابکارانه تروریستی اضافه‌کرد: فعلا نمی‌توان درباره عوامل دخیل دراین اقدام کور تروریستی گمانه‌زنی کرد. دستگاه‌های امنیتی انجام بررسی‌های ویژه برای شناسایی تروریست‌ها را آغاز کرده‌اند و جلسه‌هایی نیز دراین زمینه برگزار شده‌است. قدر مسلم خرابکاران و تروریست‌ها به زودی شناسایی می‌شوند و برخورد قاطع با آنان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 832550
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • ارش IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    11 7
    کار امریکاهست
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    19 4
    کار وطن فروشان است
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    15 5
    فردا که گرفتن اعدامشان کردند همه میگن اعدام نکنید
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      زیادقسی القلب نباش به وجودوزندگی خودت ضربه بدی می زنی کسی ضررنمی کنه فقط به خودت ضربه می زنی
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    20 2
    کار یک مشت بی پدرو مادر است فکر نمی‌کنند در سرما بچه کوچیک چکار کنه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    17 3
    مرگ بر منافق وطن فروش
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    6 5
    هواسرده
  • سرباز ایران IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    انشاالله خط انتقال نفت به اسرائیل که بره تو هوا حساب کار دستشون میاد . مرگ بر منافق بی وطن
  • . IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    لعنت خدا تا هزاران پشت در پشت این حرومزادها خاعن کافر انشالا با خاک یکسانبشن این جانی ها