مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: طبق وعده‌ها ۹۸تقاطع داریم که در دست احداث است. سال بعد هم ۲۰تقاطع در تهران ساخته می شود

بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه این پروژه به علت بار ترافیکی که داری اهمیت است، گفت: بزرگراه آزادگان علاوه بر محور بزرگراهی نقش ترانزیتی کشوری دارد. این پروژه ۳.۶کیلومتر طول دارد و عرض زیادی دارد که طی یک سال و نیم اخیر آن را به سرانجام رساندیم. در این پروژه ۲دستگاه پل سواره رو احداث کردیم و حجم ۱۳هزار تن آسفالت در آن استفاده شد.

او با بیان اینکه گاه تا ۸متر پایین رفتیم تا زیرسازی به دقت انجام شود، گفت: بنا بر این است که کندروی شمالی و جنوبی را همزمان افتتاح کنیم ولی در جنوب معارض تاسیساتی داریم که تا ۴ماه دیگر آن را نیز افتتاح می‌کنیم. ترافیک باند شمالی سنگین‌تر است. ساعتی ۸هزار خودرو از این بخش بزرگراه عبور می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه اثرگذارترین پروژه سازمان بعد از بزرگراه شهید بروجردی همین کندرو است که آرامش ترافیکی و ترددی ایجاد می‌کند و نفعش به مردم می‌رسد، توضیح داد:تا پایان سال ۶ تقاطع تکمیل می‌شود که با آن شمار تقاطعات بزرگراهی به ۳۰تقاطع می‌رسد.

او افزود: طبق وعده‌ها ۹۸تقاطع داریم که در دست احداث است. سال بعد هم ۲۰تقاطع در برنامه داریم. امیدواریم نیمی از ۹۸ تقاطع را تا سال ۱۴۰۴ افتتاح کنیم. ۲درصد از ۱۱۰میلیون کیلومتر معابر شهری تهران در بزرگراه آزادگان صورت می‌گیرد و ۱۰درصد تولید آسفالت ما برای این مسیر بوده است. کارکرد این بزرگراه فقط برای مردم تهران نیست و همه مسافرانی که به تهران می‌آیند یا از آن خارج می‌شوند، از آن بهره می‌برند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در مراسم افتتاح کندروی شمالی بزرگراه آزادگان حدفاصل فداییان اسلام تا شهید تندگویان گفت: گره ترافیکی ۲۵ساله تهران امروز باز می‌شود که با کمک قرارگاه و شهرداری صورت گرفته‌است. پروژه ۲۴ماه زمانبندنی داشت با ۱۵۰معارض که در کمتر از ۲۰ماه پایان یافت.

به گفته سردار حاجی زمانی، قرارگاه از سال ۶۸ پس از اتمام جنگ در امور سازندگی وارد شد و تاکنون بیش از هزار پروژه را در کشور افتتاح کرده است. در پویش امید و افتخار نیز ۲۵ پروژه سهم ما بوده است. پروژه‌های عمرانی به گفته معاون قرارگاه خاتم باقیات الصالحاتی برای مسئولان است و تا ده‌ها سال مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تشکر از قرارگاه خاتم که کمک‌کار شهرداری تهران برای انجام امور عمرانی است گفت: توسعه را باید کیفی‌سازی کرد. هر یک از تقاطعات غیرهمسطح که از ابتدای دوره مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده و افتتاح می‌شوند، کیفیت تردد شهری را افزایش می‌دهند. بزرگراه آزادگان از منظر بارگذاری خودرویی در کشور بی نظیر است.

کد خبر 832925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha