محمدصالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده باید کسی باشد که با مردم بوده و گذرانش با آن‌ها باشد. کسی که در دل جامعه است می‌تواند به خوبی کاستی‌ها و نواقص را درک کند و از طریق قانون‌گذاری صحیح در صدد حل این مشکلات بر آید.

جوکار

به گزارش همشهری آنلاین، در سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبری در این دیدار با پیش کشیدن کارزار سیاسی انتخابات مجلس، به اهمیت این موضوع و حضور در آن اشاراتی داشتند و بار دیگر از مردم دعوت به عمل آوردند و خواستند تا در انتخابات پیش رو شرکت کنند. برای بررسی بهتر سخنان رهبری و مسائل مهم دیگر درمورد مسأله انتخابات و شرکت در آن، با محمدصالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شاخصه‌های شناخت اصلح چیست؟

جوکار در ابتدا گفت: امروز رهبری معظم بار دیگر به موضوع انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌روی مجلس اشاره کردند. مسأله انتخاب اصلح همواره مورد توجه بوده، زیرا اصلح است که می‌تواند مطالبات مردمی را از طریق تقنین صحیح پیگیری و دنبال کند. از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که به عقیده من در انتخاب افراد اثرگذار است سابقه اجرایی آن‌هاست. کسی که در طول عمر کاری خویش سابقه اجرایی داشته باشد به خوبی با فضای این محیط آشنا بوده و می‌تواند قوانین کاربردی و راهگشایی را تصویب نماید، برعکس این موضوع اگر فرد این سابقه اجرایی را نداشته باشد، به نظرم در حوزه تقنین نیز با دشواری‌ها و چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

نماینده باید در کف جامعه باشد

وی افزود: مسأله دیگر درمورد تشخیص اصلح؛ موضوع مردم‌داری است. نماینده باید کسی باشد که با مردم باشد. کسی که در دل جامعه است می‌تواند به خوبی کاستی‌ها و نواقص را درک کند و از طریق قانون‌گذاری صحیح در صدد حل این مشکلات بر بیاید. همچنین پاکدستی، مؤمن به انقلاب بودن و صداقت در خدمت به مردم نیز از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن اصلح را شناسایی کرده و به آن رأی داد.

این نماینده مجلس اشاره کرد: رهبر انقلاب اسلامی، این بار از یکسال پیش از انقلاب اسلامی به موضوع انتخابات پرداختند و ۴ مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را بارها مورد بررسی و تأکید خود قرار دادند. اگر دقتی هم به تحولات اخیر در کشور داشته باشیم به خوبی پی خواهیم برد که دشمن می‌خواهد به نحوی این ۴ مؤلفه اساسی را مورد هجمه خود قرار دهد.

کد خبر 833348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha