مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیکر دکتر محمد امین میرفندرسکی ـ مرد معماری و مرمت ایران - 23 خرداد به خاک سپرده می‌شود.

پیکر دکتر محمد امین میرفندرسکی ـ مرد معماری و مرمت ایران -  23 خرداد از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایسنا،محمد امین میرفندرسکی که صبح روز چهارشنبه 20 خرداد ماه بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان ایرانمهر تهران از دنیا رفت، فردا 23 خرداد ماه ساعت 10 صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

دکتر محمد امین میرفندرسکی متولد 1310 گرگان بود. او دکترای معماری و شهرسازی خود را از دانشکده معماری دانشگاه دولتی فلورانس ایتالیا در سال 1341 گرفت و تا سال 1342 استاد یار داوطلب در داشگاه معماری فلورانس بود.

از دیگر فعالیت‌های میرفندرسکی می‌توان به استادیاری و دانشیاری دانشکده هنرهای زیبا - دانشگاه تهران (56-1342)، ریاست دانشکده هنرهای زیبا - دانشگاه تهران (50-1347)، استاد مدعو دانشکده معماری کمبریج (انگلستان)-(68-1361)، بنیان‌گذاری اندیشه نو در آموزش هنر و معماری و ایجاد هم‌پیوندی میان آموزش معماری،هنرهای تصویری و نمایشی و موسیقی و... اشاره کرد.

گفته می‌شود: میرفندرسکی با تسلط به‌ تئوری و تاریخ هنر و معماری، توسعه اندیشه هنری درنظام آموزش را پایه‌ریزی کرد. او مطالعات و تالیفات گسترده و متعددی در زمینه‌های تاریخ عمومی ایران، تاریخ هنر، تاریخ معماری و هنرهای تصویری داشته که از آن میان می‌توان به چاپ مجموعه شش جلدی در مورد مرکز تاریخی اصفهان، کاشی در معماری ایران و باغ ایرانی نام برد.

کد خبر 83377

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز