شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

کریم اعظمی: شکست دادن امارات در ورزشگاه آزادی بار دیگر تب فوتبال در ایران را بالا برد.

درست مثل پاییز دوازده سال پیش که تنها امید تیم ملی برای صعود به جام جهانی، عبور از تیم پرقدرت استرالیا در مجموع دو بازی رفت و برگشت بود. سرانجام در هشتم آذرماه 1376 حماسه ملبورن رقم خورد تا ایران به جام جهانی 1998 فرانسه برود. این بار فوتبال‌دوستان ایرانی در انتظار حماسه سئول هستند.

تیم ملی ایران چهارشنبه هفته جاری در آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی، مقابل کره‌جنوبی قرار خواهد گرفت و شاگردان افشین قطبی این شانس را دارند که با کسب 3 امتیاز، به طور مستقیم راهی جام جهانی شوند. البته این اتفاق در شرایطی رقم خواهد خورد که عربستان و کره شمالی به تساوی برسند و اگر این مسابقه برنده‌ای داشته باشد، ایران به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی‌آف خواهد شد.ملی‌پوشان فوتبال ایران ساعت 16 روز گذشته خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کردند تا پس از انجام
 یک جلسه تمرین سبک عازم سئول شوند. آخرین اخبار از روند تمرینات تیم ملی حاکی از آن است که ملی پوشان از  امروز تا سه‌شنبه در مجموع شش جلسه تمرینی را پشت‌سر خواهند گذاشت.

قطبی: کره را شکست می‌دهم

افشین قطبی قبل از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی با صراحت اعلام کرد که شناخت کاملی از کره شمالی و کره‌جنوبی دارد. او در پیونگ‌یانگ متوقف شد و فقط یک امتیاز گرفت ولی شکست دادن امارات باعث شده که سرمربی تیم ملی با امیدواری زیادی از کسب 3 امتیاز در بازی با کره‌جنوبی حرف بزند. قطبی می‌گوید: «اگر کسی بتواند کره‌جنوبی را در سئول شکست دهد، او افشین قطبی خواهد بود که سال‌ها در این کشور زندگی کرده است.

باید پذیرفت که بازیکنان تیم ملی برای پیروزی برابر امارات استرس بالایی داشتند و همین استرس باعث شد موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست بدهیم ولی حالا از لحاظ روحی مثل قهرمان‌ها هستیم و به ایرانی‌ها می‌گویم که در انتظار حماسه سئول باشید.»قطبی در ادامه به شرایطی که تیم ملی در روزهای گذشته داشت، اشاره می‌کند: «خوشحالم که توانستیم در ورزشگاه آزادی و مقابل امارات به پیروزی برسیم. ما در این بازی موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم اما همان طور که گفتم استرس بالای بازیکنان باعث شد نتوانیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم.»وی تاکید می‌کند: «باید از این پیروزی راضی باشیم چراکه تیم ملی توانست با 3 امتیاز این بازی همچنان شانس خود را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارد.

ما حتی شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی را هم داریم و باید حتما کره‌جنوبی را شکست دهیم و منتظر نتیجه دید  ار کره‌شمالی و عربستان باشیم.» قطبی با اعتماد به نفس بالایی حرف می‌زند: «مطمئن باشید با توجه به اینکه من سال‌ها در سئول زندگی کرده‌ام، اگر کسی قرار باشد بتواند کره‌جنوبی را شکست دهد او افشین قطبی خواهد بود و امیدوارم که بتوانیم به کمک بازیکنان و حمایت مردم به این مهم دست پیدا کنیم. قطعا پیروزی برابر کره‌جنوبی در سئول برای ایرانی‌ها شیرین خواهد بود و مطمئنم که این هدیه بزرگ را به مردم ایران خواهیم داد.»

مخالفت با درخواست ایران

نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که  دیدار ایران با کره‌جنوبی و عربستان با کره‌شمالی باید به صورت همزمان برگزار شود. مهدی تاج با اشاره به این موضوع می‌گوید: «به صورت جدی به دنبال این موضوع هستیم که دیدار ایران و کره‌جنوبی با دیدار عربستان و کره‌شمالی به صورت همزمان برگزار شود. بن‌همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا باید درخواست فدراسیون فوتبال ایران را لحاظ کند. این حداقل خواسته ما و عین عدالت است.

اگر بازی ما ساعت 16 برگزار شود و عربستان و کره‌شمالی با آگاهی از نتیجه این دیدار به میدان بروند، امکان دارد در نوع بازی اتفاقات خاصی رخ دهد. این تقاضا غیرمنطقی نیست و بازی‌هایی که حساس هستند و می‌توانند تأثیرگذار باشند باید به صورت همزمان برگزار شوند. به همین دلیل مصرانه از فیفا و AFC خواسته‌ایم که این اتفاق بیفتد و شرایط برابر برای هر دو بازی پیش بیاید.»با این وجود آخرین خبرها حکایت از مخالفت CFA با درخواست ایران دارد و این بازی ها همزمان برگزار نمی شوند.

کریمی، امید اول ایران

اگر علی کریمی نبود شاید ایران چهارشنبه هفته گذشته با جام جهانی خداحافظی می‌کرد ولی جادوگر که زمان مربیگری علی دایی غیبتش در تیم ملی احساس می‌شد، با یک گل دیدنی امید را به اردوی تیم ملی بازگرداند تا رسانه‌های عربی هم از این بازیکن تجلیل کنند.
شبکه ورزشی نیل اسپورت در تحلیل بازی  ایران و امارات گفت: «ایران به زحمت در زمین خود توانست تیم قعرنشین امارات را که حذف آن پیش از این مشخص شده بود شکست دهد و گل علی کریمی توانست امیدهای ایران برای صعود را همچنان زنده نگاه دارد.

آمدن قطبی نتوانسته مشکلات انسجام تیمی و تاکتیک‌پذیری این تیم را حل کند. پاس‌های اشتباه، میل به تکروی، حرکت کند تیمی و نداشتن تاکتیک‌های مشخص برای گشودن دروازه‌ حریفان همچنان ساختار تیم ملی ایران را رنج می‌دهد و این درحالی است که ایران بازی بسیار حساسی در سئول پیش‌رو دارد. اگر ایران بخواهد مقابل کره‌جنوبی این چنین بازی کند، باید گفت نتیجه‌گیری تیم قطبی بسیار سخت خواهد بود.» شبکه دبی اسپورت هم  با پخش گل علی کریمی گفت: «جادوگر فوتبال ایران با خلاقیت‌های فردی خود 3 امتیاز با ارزش را برای صعود به جام جهانی تقدیم تیم ملی کشورش کرد. حالا ایران باید در یک دیدار سرنوشت‌ساز مقابل کره جنوبی بازی کند و آنها امیدوارند که در سئول جشن صعود به جام جهانی را بگیرند.»

کریمی در آستانه بازی حساس ایران و کره جنوبی می‌گوید: «امیدوارم با دعای مردم بتوانیم 3 امتیاز را بگیریم و شانس صعودمان به جام جهانی را افزایش دهیم.» وی در پاسخ به این سئوال که شانس موفقیت ایران را در این دیدار تا چه اندازه می‌دانی، تاکید می‌کند: «هیچ چیز غیرممکن نیست. عربستان با 10 نفر موفق شد در کره‌جنوبی امتیاز بگیرد و ما هم از عربستان کمتر نیستیم، حتی می‌توانیم در این دیدار پیروز شویم و راهمان را برای حضور در جام جهانی هموارتر کنیم.»

کد خبر 83423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز