نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی ادعاهای برخی رسانه های غربی مبنی بر فروش موشک های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعا را رد کرد و گفت: تهران خود را موظف به خودداری از دامن زدن به جنگ روسیه و اوکراین می‌داند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: «علیرغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند و این بر اساس پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز در اوایل این هفته در گزارشی ادعا کرد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه ارائه کرده است که این امر همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم های آمریکا را عمیق تر می کند.این ادعا در حالی است که آمریکا هنوز تایید نکرده است که ایران موشک بالستیک به روسیه منتقل کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «در پاسخ به حمایت مداوم ایران از جنگ بی رحمانه روسیه، در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در صورت فروش موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، آماده‌ایم بیشتر از این پیش برویم.»

کربی گفت: «ایران بلاعوض به روسیه کمک نمی کند. روسیه در ازای کمک های ایران، همکاری دفاعی بی سابقه ای را به تهران ارائه کرده است. بنابراین در مجموع ایران به دنبال میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از روسیه است.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ۱۴ دی ماه نیز به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

این سخنگوی دولت جو بایدن در تداوم هراس آمریکا از همکاری ایران و روسیه پس از ماجراهای پهپادی، ادعای موشک های بالستیک کوتاه برد را در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) مطرح کرد اما در عین حال گفت: درحال حاضر ما معتقدیم ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارائه نکرده است اما مذاکره کنندگان روس درحال پیشبرد این امر هستند.

کربی ادعا کرد: بر اساس گزارش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سپتامبر ۲۰۲۳ میزبان سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بود که موشک های بالستیک کوتاه برد خود از جمله ابابیل و دیگر سیستم های موشکی را به نمایش گذاشت. این اولین نمایش عمومی موشک بالستیک ایران به یک مقام ارشد روس از سال ۲۰۲۲ است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما ارزیابی می کنیم که روسیه به دنبال خرید موشک از ایران است.

نیروهای اوکراینی با کمبود مهمات در مبارزه با نیروهای روسیه مواجه هستند و بودجه اضافی برای کی یف در کنگره آمریکا متوقف شده است. آمریکا و متحدان غربی اش می گویند مسکو برای به دست آوردن تسلیحات برای استفاده در اوکراین به ایران و کره شمالی روی آورده است؛ در حالیکه روسیه نیز تولید داخلی تسلیحات خود را به شدت افزایش داده است؛ اتهامی که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها آن را رد کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه علیه اوکراین با اعلام بیش از ۵۰۰ تحریم جدید علیه مسکو با تکرار ادعاهای ضد ایرانی درباره جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: «دو سال از این جنگ می گذرد، اما مردم اوکراین همچنان با شجاعت فوق العاده به مبارزه ادامه می دهند. مهمات آنها رو به اتمام است. اوکراین برای مقابله با حملات بی امان روسیه که با کمک های تسلیحاتی و مهمات ایران و کره شمالی ممکن شده است، به کمک های نظامی بیشتری از آمریکا نیاز دارد. به همین دلیل است که مجلس نمایندگان باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، لایحه تکمیلی امنیت ملی را تصویب کند.»

کد خبر 834467
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • زند IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    20 4
    بسم الله الرحمن الرحیم اینجا ایران است
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      43 22
      دقیقا اینجا ایران است ایران متوسلیان ها و همت ها و خرازی ها و کاظمی ها و باکری ها و زین الدین ها و باقری ها و سلیمانی ها و ... پوزه استکبار را هم به خاک میمالیم نه به تروریست نه به آمریکا
  • علی ۲۲ IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    40 17
    چرا نفروشم همه کشورها مثل آمریکا انگلیس فرانسه آلمان و... میفروشن ایران هم بفروشه ایران جان بفروش تا چشم دشمنانت در بیاد
  • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    39 16
    خوب کاری میکنیم بفروشیم به دیگران چه مگه تجارت هم اجازه میخواد ؟ تجارت آزاده #‌نه به منع فروش تسلیحات ایرانی✌
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    36 17
    چرا آمریکا علنی تسلیحات میفرسه ،هرجاه دنیا ،طوری نیست، یک روز باس این زورگویی تموم بشه وجلو وایسادم، ،الان بهتر ایران علنی تسلیحات بفرسته وپاش وایسه، واز جنگ نترسه که ترس خوده مرگه، به کل منافع آمریکا حمله بشه ،ومرگ یبار شیون یبار ،همه میدونیم که امریکا از خواستش کوتا نمیاد مگه اینکه، واقعا نمونه کاری کنه، ،،
  • مهدی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    4 15
    چه ترامپ بیاد چه بایدن بمونه آمریکا بعدازانتخابات حمایت نظامی از اوکراینو تمام میکنه تا بتونه روی تحریمهاش متمرکز بشه چون اینکار آسیب جدیتری به مسکو میزنه و ارزش پول روسیرو کمو کمتر میکنه
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      14 10
      خخخخ مطمئنی چون خود رسانه های آمریکا گفتن ارزش پول روسیه، علی رغم تحریم های گسترده و نخریدن گازش توسط اروپایی ها و کاهش شدید صادرات و واردات از غرب و بیرون رفتن شرکت های بزرگ غربی از روسیه و بلوکه کردن پول های روسیه در بانک های غربی، کاهش نداشته بی بی سی دری وری زیاد میگه نبین
  • عرفان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    24 13
    ایران ... باید اسرائیل رو می زد
  • مهدی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    18 13
    ادعای کذب کرده آمریکا، دلیلش هم این مهم است که فقط برای امحاء صهیون موشک ساختیم.در چند نوع ،برای هر صهیون انواع مختلف موشک ساخته شده است که اثری از نجاست نماند.
  • امیرعلی باقری IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    18 30
    یعنی جمهوری اسلامی اگر خودش رو جای اوکراین بذاره که زمانی صدام میخواست خوزستان رو از ایران جدا کنه و روسیه هم دقیقا میخواد ایالت دونتسک رو از اوکراین جدا کنه،هرگز به روس‌ها کمک نمی کردند!!!لازم به یادآوری هست که همین روس‌ها در جنگ تحمیلی به صدام کمکهای لجستیکی و تجهیزاتی بالایی می کردند!!!
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      دقیقا. در زمانی که به ما سیم خار دار هم نمیدادن همین حاکمین کرملین بهترین تجیزات اون زمون از جمله میگ 25 و تانک تی 72 را به ارتش متجاوز صدام میداد.
  • چریک IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    24 12
    ایران چپ بره ،یا راست بره ، افتان و خیزان بره یا نشسته ،باز هم امریکا دنبال بهانه است . آنان که می گفتند امریکا دنبال دوستی با ایران است ، یا از سیاست چیزی نمی‌دانند ویا خودشان رو به نادانی زده اند!!!!!
  • منصور IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    28 9
    چرا آمریکا زوم کرده رو ایران ؟چند کشور به قول خودشان ناتو موشک فت کوت می دهند به اوکراین کمک‌کردن ولی ایران بدهد ...
  • ناشناس IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    11 12
    تلویزیون که می‌گفت همکاری پهبادی داشتید!
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      19 16
      فوضول نخواستیم به خودمون مربوطه
  • جلال IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    20 6
    مگرآمریکا انگلیس واروپا به رژیم اشغالگر قدس ،بمب ها و موشک‌های کروز وسنگ شکن ۱۰۰۰هزارتنی و اورانیومی وفسفری ندادند۶۰ هزار غزه ای را به خاک و خون کشیدند ؟ چه شد؟ چه اشکالی دارد ایران به روسیه موشک بدهد؟ غلط کرده هرکسی چیزی بگوید! البته درجنگ ایران و عراق شوروی ( روسیه) هم به ایران سلاح نمی دادند!
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    27 8
    این غربی ها چه پدر سوخته های هستند خودشان همه جور کمک به اوکراین می کنند تا کشوری دیگری کمک می کنه سروصدا میکنند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    13 3
    چرا اینقدر در مقابل اخبار فروش تسلیحات به روسیه حساسیت دارید و فوری تکذیب میکنید؟ صادرات تسلیحات در تمام دنیا انجام میشود و به هیچ کشوری ربطی ندارد. پس با شجاعت علنی کنید و اینقدر بیخودی خود را محدود نسازید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 1
    ۱۲:۳۰۰۶ اسفند ۱۴۰۲/ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون همه جانبه از اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و هم انواع سلاح های مختلف اوکراین جنایتکار را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید جنایتکار، ایران را به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در اوکراین متهم می کند شرم آور و تاسف بار است. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است و نه مدعی آمریکا و متحدانش مسئول اصلی جنگ اوکراین هستند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    دولت متجاوز رژیم صهیونیستی دائما قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد دولت متجاوز صهیونیستی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری سرپیچی کرده است. و برای نهادها و قوانین بین المللی هیچ ارزشی قائل نیست. حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین به فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است. شرم آور است که ایالات متحده آمریکا به جای توقف وحشیگری اسرائیل، قطعنامه آتش بس فوری الجزایر در شورای امنیت جهانی را وتو کرد. الجزایر این قطعنامه را صرفا به دلیل انسان دوستی و با هدف آتش بس فوری در غزه به شورای امنیت ارائه کرده بود. کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند در واقع از حق زندگی فلسطینیان حمایت کردند. به نظر می رسد جهانیان به اسرائیل اجازه داده اند که مردم فلسطین را قتل عام کند. اسرائیل دائما قوانین جنگ را زیر پا می گذارد. دولت متجاوز صهیونیستی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری سرپیچی کرده است. و برای نهادها و قوانین بین المللی هیچ ارزشی قائل نیست. وزرای رژیم صهیونیستی در رسانه ها به راحتی از نابودی فلسطینی ها صحبت می کنند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    و این در حالی است که ائتلاف آمریکایی از سال 1393 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    حمله به رفح نقض حقوق بین الملل بود. حمله به غزه نقض حقوق بین الملل بود. غربی‌ها چشم خود را در برابر کشتار ۳۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه بسته‌اند ایستادگی نیرو‌های مقاومت و مأیوس کردن دشمن از نابودی آن‌ها و هم‌چنین صبر مردم غزه در برابر بمباران‌ها و مصیبت‌ها نشانگر ایمان دینی قوی این مردم است. غربی‌ها که برای اعدام یک مجرم سر و صدا و هیاهو به راه می‌اندازند در برابر کشتار ۳۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه چشم خود را بسته‌اند و آمریکا با وقاحت تمام و برای چندمین بار قطعنامه قطع بمباران غزه را وتو می‌کند. این، چهره واقعی فرهنگ و تمدن و لیبرال دموکراسی غربی است که در ظاهر آن سیاستمداران اتو کشیده و لبخند بر لب قرار دارند، اما در باطن، یک سگ هار و گرگ خونخوار است.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند. آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در این مدت 2 ماه در جنگ غزه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در فلسطین اشغالی چه غلطی می کنند؟ نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در غزه چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 3 ماه انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟ انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    پیام ما هم به انگلیس جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    جنایت‌های اسرائیل در غزه ننگ بشریت شده است. اقدامات اسرائیل در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اقدامات اسرائیل در غزه نسل‌کشی است که آنچه رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، جنگ نیست بلکه نسل‌کشی است.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تعداد شهدای غزه به 30207 نفر رسید سوال اینجاست که پس 3 کشور اروپایی جنایتکار کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    بهترین گزینه و بهترین پاسخ در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و اسرائیل 100درصد فقط ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    رئیس شورای امنیت سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و مزدورانشان را بگیرد، باید استعفا بدهد.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اقدامات اسرائیل در غزه جنایت علیه بشریت است حملات کنونی اسرائیل به غزه، جنگ علیه کوکان است.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    صهیونیست‌ها تمام عرف‌ها و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند که اقدام اشغالگران صهیونیست در به شهادت رساندن سه فلسطینی در بیمارستان ابن سینا نقض تمام عرف‌ها و قوانین بین المللی به شمار می‌رود. ما خواهان توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه و کرانه باختری هستیم.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اسرائیل با کشتار در غزه تمامی مبانی اخلاقی بین‌المللی را زیر پا گذاشت اسرائیل با جنایات خود در غزه همه قوانین اخلاقی بین‌المللی را که همگی در جهان موظف به رعایت آن هستند، در سکوت متحدانش نقض کرد. رژیم صهیونیستی مجدانه قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد این نه‌تنها یک جنگ علیه فلسطینیان، بلکه جنگی تمام عیار علیه انسانیت است. رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. این نه‌تنها یک جنگ علیه فلسطینیان، بلکه جنگی تمام عیار علیه انسانیت است. رژیم صهیونیستی در این جنگ به هیچ اصل انسان‌دوستانه‌ای احترام نگذاشته و قوانین بین‌المللی را مجدانه زیر پا می‌گذارد.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چگونه رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد؟ رژیم صهیونیستی در حالی سخت‌ترین روزهای خود را در دهه هشتاد عمرش طی می‌کند که برای نقض قوانین بین‌المللی در طول چند دهه، متکی به حمایت حامیان غربی و موسسان سازمان‌های بین الملل بوده است.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا تصمیم به قتل عام فلسطینی‌ها گرفته است.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند. جو بایدن، نتانیاهو، هر دو جنایتکار هستند و هم در جنگ غزه به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی و ارتش آمریکا مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند که سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور غربی در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند اما تا کنون شکست خورده‌اند. که اسرائیل تا الان در سطح اطلاعات نظامی هم شکست خورده است.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اسرائیل به اجرای سیاست‌های جنگی و جنایتکارانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهد؛ جنگنده‌های آنان در هماهنگی با گروه‌های تروریستی که به نیروهای سوری در منطقه الدانا تجاوز کرده و دست به جنایت وحشیانه جدیدی زدند. این حملات مکرر نشان‌دهنده هماهنگی نزدیک بین تروریست‌های اسرائیلی و گروه‌های تروریستی دیگر است؛ هدف آن‌ها بی‌تردید طولانی‌شدن بحران سوریه و خالی کردن ظرفیت‌های این کشور است. آمریکا به دنبال تشدید جنگ در سوریه است! اسرائیل به دنبال تشدید جنگ در سوریه است! جنایت‌های رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار به اسرائیل جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟ سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار به اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا اروپا جنایتکار به اسرائیل جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟ سوال اینجاست که پس چرا اروپا جنایتکار به اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا انگلیس جنایتکار به اسرائیل جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟ سوال اینجاست که پس چرا انگلیس جنایتکار به اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا ناتو جنایتکار به اوکراین جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند چرا؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار به جای حمله به تاسیسات نظامی متعلق به کتائب حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت، جنگ غزه را متوقف کند. شهادت بیش از ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا بوده است.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حملات ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا به غزه شبیه به اقدام نازی‌هاست. سکوت مجامع حقوق بشری در مقابل جنایات صهیونیست ها بیانگر فقدان انسانیت و تبلور وحشی‌گری اسرائیلی ها است.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است دیگر حق صلاحیت وتو کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ندارد و تاکنون هم نداشته است. آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و از سال 1945 تاکنون برزگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اسرائیل جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار در طول پنج ماه گذشته در حمله به غزه ۱۲۷ خبرنگار را کشته است. دردآور این است که جامعه جهانی در برابر این جنایت و همچنین کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه سکوت اختیار کرده است و اشغالگران همچنان به جنایت‌ها و کشتارجمعی فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سازمان ملل خیانتکار شریک آمریکا در جنایات سوریه است. سازمان ملل خیانتکار شریک ترکیه در جنایات سوریه است سازمان ملل خیانتکار شریک اسرائیل در جنایات سوریه است.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار با حمایت از اسراییل، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در جهان بی آبرو شده است. انگلیس جنایتکار با حمایت از اسراییل، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در جهان بی آبرو شده است.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون به بهانه مقابله حماس به همراه اسرائیل جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار متأسفانه که مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را قتل عام می کند و همچنان نیز ادامه می دهد شرم آور و تاسف بار است. حملات اسرائیل به غزه جنایت علیه بشریت است. حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جنایت جنگی و علیه بشریت است. کسانی که مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند باید بر اساس قوانین بین‌المللی محاکمه شوند. حملات (رژیم) اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از 30 هزار فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار فقط زبان زور و سلاح می‌فهمد
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    روسیه خودش یکی از بزرگان صادرات صلاح دردنیاست نیازی به صلاح ایرانی نداره مگه هدف دیگه داشته باشه روسها ایران ضعیف میخواد شاید تلاش میکنه ایران درگیر کنه ما با عراق جنگ داشتیم هیچ صلاحی به ما نداد همین الان هم ما ۱۰ ساله گذشته نیاز به ضد هوای داریم ولی به ما نمیده حتی از صلاحهای خودش را برای نجات جوانهای ما در سوریه استفاده نمیکنه انگار با اسراییل هماهنگه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسید/ ۸۶ شهید در ۲۴ ساعت گذشته که از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر به شهادت رسیده‌اند.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار چشم خود را در برابر کشتار بیش از 999 هزار انسان بی‌گناه در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن وغیره بسته‌اند.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اعتراف مقام اطلاعاتی اوکراین: هیچ موشک ایرانی در اختیار روسیه نیست/ پس آمریکا جنایتکار رسما باید از ایران عذرخواهی کند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    اعتراف مقام اطلاعاتی اوکراین: هیچ موشک ایرانی در اختیار روسیه نیست/ پس آمریکا جنایتکار رسما باید از ایران عذرخواهی کند/ اعتراف مقام اطلاعاتی اوکراین: هیچ موشک ایرانی در اختیار روسیه نیست/ پس اروپا جنایتکار رسما باید از ایران عذرخواهی کند.