پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

فرهاد حسن‌زاده: معرفی دو کتاب: حاجی فیروز و شهر احمق‌ها

برش کوچک زندگی

پسر کوچک به پدرش گفت: «پدر! دیروز در خیابان حاجی‌فیروز دیدم. بیچاره! چه اداهایی از خودش در آورد تا مردم به او پول بدهند، ولی پدر، من از او خیلی خوشم آمد، نه به خاطر این که ادا در می‌آورد و می‌رقصید، به خاطر این که چشم‌هایش خیلی شبیه تو بود...

از فردا مردم حاجی فیروز را با عینک دودی سر چهارراه می‌دیدند.

داستانی که خواندید، یکی از داستان‌های کتاب «حاجی فیروز» بود. این داستان در پنجمین جشنواره مطبوعات شهری در رشته طنز برگزیده شده است. کتاب حاجی فیروز مجموعه‌ای از 37 داستان است.

داستان‌هایی کوتاه با پیام‌ها و حرف‌هایی گاه بزرگ و گاه معمولی. داستان‌هایی که هر کدام برش کوچکی از زندگی هستند.

«فرحناز یوسفی» نویسنده این کتاب است. «رامین سیاردشتی» هم تصویرهایی برای بعضی از داستان‌ها کشیده است. انتشارات پرستوی سفید این کتاب را قیمت هزار تومان منتشر کرده است.

شهری متفاوت

«آلفریدپرویسلر» نویسنده‌ای آلمانی است که  سال 1923 به دنیا آمده است. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته: «گاهی وقت‌ها از من می‌پرسند چرا برای بچه‌ها داستان‌ می‌نویسی، من هم خیلی راحت و با کمال میل جواب می‌دهم، چون این کار برایم تفریح است. وقتی این کار برایم تفریح است و بچه‌ها را دوست دارم، پس برایشان می‌نویسم و امیدوارم که آنها هم از نوشته‌هایم خوششان بیاید.»

البته آرزوی هر نویسنده‌ای این است که بچه‌ها از کتاب او لذت ببرند و خوششان بیاید. تازگی‌ها از آلفرید پرویسلر کتابی ترجمه شده که «شهر احمق‌ها» نام دارد. ماجراهای این کتاب در باره مردم شهر شیلدا است. شهری خیالی با مردمی که نمی‌توانند درست و عاقلانه فکر کنند.

این اثر را نیکی‌خوگر ترجمه کرده و توسط  نشر فرهنگ گستر ، با قیمت 2500 تومان به بازار کتاب عرضه شده.  این کتاب منتخب نوبل ادبیات کودک آلمان شده است.

کد خبر 83528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز