پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد ۲ سامانه بارشی جدید در راه سیستان‌وبلوچستان است که اولی سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ اسفند) و دومی شنبه هفته آینده (۱۹ اسفند) فعال می‌شود.

سیل

مدیرکل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه بارش‌های جدید تحت‌تاثیر یک سامانه نسبتا قوی روز سه‌شنبه، ۱۵ اسفند در استان آغاز خواهد شد به همشهری آنلاین می‌گوید: این سامانه به قدرت سامانه قبلی نیست، اما با توجه به اینکه بارش‌های قبلی شدید بود و خاک لبریز و سدها سرریز شده‌اند و هنوز آثار سیل برجای مانده، این بارش‌ها می‌تواند اثرات سیل قبلی را تشدید کند و منجر به بروز مشکلاتی شود. سامانه دوم شنبه آینده، ۲۹ وارد استان می‌شود که احتمالا از سامانه‌ای که روز سه‌شنبه فعال می‌شود شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته محسن حیدری، اگر شرایط عادی می‌بود این سامانه بارشی خطر خاصی نداشت، اما با توجه به شرایط مناطق سیل‌زده برای شمال استان هشدار زرد، اما برای جنوب هشدار نارنجی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر اینکه متوسط بارش‌های نرمال در استان طی سال ۱۰۰ میلی‌متر است در حالی که سامانه بارشی که منجر به سیل شد در برخی مناطق تا ۲۰۰ میلی‌متر هم بارندگی داشت، می‌افزاید: این خاصیت اقلیم منطقه است که در عین خشکسالی‌های شدید باران‌های شدید هم دارد که اغلب منجر به سیل و از دسترس خارج می‌شود،‌ اما به هر حال همین باران هم سفره‌های زیرزمینی را سیراب می‌کند.

به گفته او، با توجه به اینکه سدهای استان سرریز شده‌اند هر گونه بارشی می‌تواند شرایط فعلی سیل‌زدگان را تشدید کند و در معرض خطر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

گفت و گو با سیل‌ زدگان بلوچستان | مهم‌ ترین خواسته مردم چیست؟

کد خبر 836783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    انشاالله هرچه زودتر سدها احداث بشه تاهم مردم محروم سیستان وبلوچستان به آسایش برسند تاهم ازابهای شیرین جمع آوری پشت سدها استفاده بشه