یک مقام بلندپایه حماس که نخواست نامش فاش شود روز دوشنبه به خبرگزاری (AWP) گفت که مذاکرات جاری در قاهره در مورد آتش بس احتمالی در نوار غزه "مثبت" است و تاکید کرد که توپ در زمین اسرائیل است.

حماس

به گزارش همشهری آنلاین، این عضو گروه مقاومت فلسطینی اعلام کرد که به دلیل خطر «ازدحام بیش از حد»، قصد ندارد برای بازگشت فوری فلسطینیان به شمال نوار فشار بیاورد. در عوض، آن‌ها بازگشت تدریجی بیش از ۵۰۰ خانواده در روز را پیشنهاد می‌کنند که توسط صلیب سرخ و آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آنروا (UNRWA) تسهیل می‌شود.

پیشتر، یکی از مقامات ارشد حماس گفته بود که اگر رژیم صهیونیستی خواسته‌های فلسطین را در مذاکرات جاری بپذیرد، آتش‌بس در غزه ممکن است «طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت» آینده برقرار شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اواخر روز شنبه مدعی شد که تل‌آویو پیشنهاد آتش‌بس شش هفته‌ای در غزه و آزادی اسیران آسیب‌پذیر را «کم و بیش» پذیرفته و اکنون همه منتظر پاسخ حماس هستند.

در حالی که مذاکره کنندگان بین المللی برای دستیابی به توافقی قطعی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ۱۰ مارس تلاش می‌کنند، مذاکرات با میانجی‌های مصری و قطری روز یکشنبه با هیئت حماس انجام می‌شود.

کد خبر 836874
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha