رئیس‌جمهور در آئین روز درختکاری در تهران گفت: اقدامات خوبی برای تکمیل کمربند سبز که شهرداری تهران مدت‌ها است دنبال می‌کند، انجام شده است. در تهران که آلاینده ها نگران‌کننده هستند، توسعه فضای سبز اهمیت دارد.

رييسي

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲پس از غرس کردن یک نهال به مناسبت روز درختکاری گفت: این سنت حسنه را رهبر فرزانه انقلاب به ما آموختند، ایشان هرسال درخت می‌کارند و به ما هم آموخته‌اند که این کار با ارزشی است.

او در ادامه درباره ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست تصریح کرد: مساله درختکاری تنها وظیفه جهاد کشاورزی نیست همه ارگان‌های مختلف در این امر مهم باید همکاری کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در اسلام حفظ محیط زیست تاکید شده است، گفت: کمربند سبز که شهرداری تهران مدت هاست دنبال می‌کند اقدامات خوبی در آن انجام شده، در تهران که آلاینده‌ها نگران‌کننده هستند توسعه فضای سبز اهمیت دارد.

او افزود: در دولت کاشت یک میلیارد درخت برنامه ریزی شده و این امر دنبال می‌شود.

کد خبر 836987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام و احترام با توجه به تنوع زیستی و ژنتیکی و ارزش بسیار زیاد جنگلها و توده های جنگلی بکر، سازمان جنگلها و محیط زیست این مناطق را شناسایی و تحت حفاظت قرار می دهند که با توجه به سرعت تخریب بالای طبیعت کشور شایسته است که این اقدامات تسریع و بیشتر شود. حتی سایر جنگلهای طبیعی کشور هم اینقدر ارزش و فواید برای کشور دارند که واقعا ارزش حفاظت را دارند. با توجه به حفاظت ضعیف منابع طبیعی از جنگلها برخی کارشناسان و حتی ریاست محیط زیست دنبال ادغام آن با محیط زیست بود به هر روی چیزی که فکر می کنم بحثی در آن نباشد ضرورت حفاظت بیشتر از جنگلها باشد.