تیم فوتبال یونایتد بعد از فرگوسن دیگر تیم اول شهر منچستر نیست و ظاهرا حال و روز شیاطین سرخ با تن هاخ هم درست نمی‌شود.

سیتی - یونایتد

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ منچستریونایتد به یک جوک شبیه شده یا به قول روی کین، کاپیتان اسبق من‌یونایتد، این تیم به اسباب‌بازی منچسترسیتی تبدیل شده است. گواردیولا پس از پیروزی ۳ بر یک در دربی منچستر به حریف طعنه زد و گفت: «یونایتد برای وقت‌کشی آمده بود، نه پیروزی.» هواداران از این جمله خجالت کشیده‌اند اما سرمربی نه! تن‌هاخ در واکنش به انتقادات و نمایش ضعیف تیمش گفت: «یونایتد رو به پیشرفت است.» وقتی به تعداد شوت‌های منچسترسیتی‌(۲۷) نگاه می‌کنیم که حتی از درصد مالکیت توپ منچستریونایتد(۲۶درصد) هم بیشتر بود، به عمق فاجعه پی می‌بریم. نه؛ با این مربی این تیم درست‌بشو نیست.

بعد از فرگوسن دیگر منچستریونایتد تیم اول شهر نیست. از زمان بازنشستگی این مربی بزرگ تیم دوم شهر ۶قهرمانی لیگ به‌دست آورده است و تیم اول هیچ. مجموع جام‌های سیتی از آن تاریخ ۱۷جام و یونایتد ۴تا بوده. یونایتد ۱۱بار شهرآورد را باخته و ۷بار برده‌ است.

منچستریونایتد با وجود برتری در نیمه‌اول، مقابل منچسترسیتی، رقیب خود شکست خورد تا رکوردی مهم را از دست بدهد. طی ۱۴۳بازی گذشته که شیاطین سرخ نیمه‌اول یک دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند، همواره بدون شکست مسابقه را تمام می‌کردند. در این مدت آنها در ۱۲۳بازی هر ۳ امتیاز را کسب کرده و ۲۰بار تن به مساوی داده بودند. آخرین شکست یونایتد درحالی‌که نیمه‌اول را برده و در پایان بازی باخته بودند، به ۲۱سپتامبر۲۰۱۴ در بازی با لسترسیتی (با شکست ۵ بر ۳) برمی‌گردد.

این دوازدهمین باری بود که منچسترسیتی در این فصل در یک بازی لیگ برتر عقب افتاد. فقط در فصل ۲۰-۲۰۱۹ (۱۳) آنها در یک دوره لیگ زیرنظر پپ گواردیولا رکورد بدتری داشتند و اتفاقا آن فصل آخرین دوره‌ای بود که در پایان عنوان قهرمانی را کسب نکردند. با این حال، برخلاف آن فصل که فقط ۱۰امتیاز از بازی‌هایی که از حریف عقب افتاده بودند کسب شده بود، سیتی این فصل توانسته پس از عقب‌افتادن در ابتدای بازی، از حریفان ۲۱امتیاز به‌دست بیاورد. تنها لیورپول‌(۲۲) امتیاز بیشتری نسبت به سیتی در شرایط کام‌بک کسب کرده است.

به لطف تن‌هاخ نخستین‌بار بود که سیتی از منچستر عقب می‌افتاد و بازی را می‌برد. سیتی در ۱۵مورد آخر نتوانسته بود به برد دست یابد و در مجموع در ۲۹باری که گل اول را از من‌یو خورده بود، به ۳تساوی و ۲۵شکست رسیده بود.

این یازدهمین شکست فصل منچستریونایتد در لیگ برتر بود. این تیم فقط فصل‌های ۱۴-۲۰۱۳ و ۲۲-۲۰۲۱ (هر ۲فصل ۱۲باخت) شکست‌های بیشتری متحمل شده بود.

فیل فودن و ارلینگ هالند هر دو مقابل منچستریونایتد ۶گله شدند. فودن ۶گل هم به برایتون، دیگر حریف محبوبش زده است. تنها آگوئرو با ۸گل زده عملکرد بهتری در من‌سیتی در شهرآوردهای منچستر دارد.

منچستریونایتد در این دیدار فقط ۳شوت زد. تنها یک‌بار در تاریخ (از زمان ثبت آمارها در سال۲۰۰۳) آنها در یک بازی لیگ برتر کمتر شوت زده‌اند (آوریل۲۰۲۲، ۲شوت مقابل لیورپول).

رودری در شب کام‌بک مقابل منچستریونایتد به رکورد ۵۹بازی پیاپی بدون شکست در تمام رقابت‌ها رسید تا از ریکاردو کاروالیو عبور کند و رکورددار شکست‌ناپذیری در فوتبال انگلیس شود.

کد خبر 836989
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha