اگر قرار است بازیکن خارجی به فوتبال ایران بیاید، کاش کیفیتی شبیه به اورونوف داشته باشد.

اورونوف

به گزارش همشهری‌آنلاین، اگرچه پیروزی پرسپولیس مقابل نفت‌وگاز گچساران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران اصلا دور از انتظار نبود اما برتری ۳گله سرخپوشان در این مسابقه با چنان کیفیتی به‌دست آمد که دل هواداران را شاد کرد. قرمزها در ادامه مسیری که با اوسمار ویرا در پیش گرفته‌اند، یک فوتبال خوب و تهاجمی بازی کردند، موقعیت‌های گل زیادی ساختند و نهایتا به شکلی قاطعانه راهی دور بعد مسابقات شدند.

یکی از نکاتی که در این مسابقه جلب توجه می‌کرد، نمایش خوب ۲خرید خارجی پرسپولیس بود که در پنجره زمستانی جذب این تیم شدند. عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف، بعد از حضور به عنوان بازیکن تعویضی در بازی با ذوب‌آهن، این بار در ترکیب اصلی به میدان رفتند و باز هم مثل آن مسابقه حس مثبت ناظران را برانگیختند. در این میان مخصوصا عملکرد اورونوف ازبک بسیار تماشایی و مؤثر بود و هواداران را به وجد آورد.

بارها در نکوهش خریدهای خارجی بد در فوتبال ایران نوشته‌ایم و قطعا همچنان نسبت به این موضوع حساس خواهیم بود، چرا که اولا اصل جذب بازیکن خارجی زمانی توجیه دارد که مشابه آن کیفیت بین بازیکنان داخلی وجود نداشته باشد. نکته دوم هم اینکه مخصوصا در شرایط فعلی گرانی و کمبود ارز، جذب بازیکن خارجی باید با وسواس بسیار بیشتری همراه باشد. با همه این ملاحظات، باید آرزو کنیم اگر هم قرار است بازیکنی غیرایرانی جذب شود، حداقل سطحی نزدیک به همین آقای اورونوف داشته باشد؛ وینگر جوان ازبکستانی که در همین ۲بازی به وضوح توانایی‌هایش را به رخ کشیده. او سرعتی و جسور است و با تکنیک بالایی که دارد، هر بار اراده می‌کند خط دفاعی رقبا را به هم می‌ریزد. در نتیجه هواداران از حضور چنین بازیکنی لذت می‌برند و خیلی از آنها هم راضی هستند اگر قرار است ارزی از مملکت خارج شود (البته باز هم به اندازه و قاعده) صرف چنین بازیکنانی شود.

کد خبر 837261
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha