چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

در هفته‌های گذشته قیمت سیب‌زمینی در حالی افزایش یافت که پیش از آن به‌دلیل افزایش تولید و نبود بازار، مسئولان بخش بازرگانی و کشاورزی کشور مجبور به توزیع رایگان سیب‌زمینی در سراسر کشور شدند.

این افزایش قیمت و نابسامانی عرضه در حالی صورت می‌گرفت که بیشتر تولید‌کنندگان این محصول به‌ویژه در مناطق غربی کشور برای فروش سیب‌زمینی خود در حال چانه‌زنی با سازمان تعاون روستایی بودند.

گرچه این‌روزها نوسان قیمت میوه، تره‌بار و سبزیجات در کشور - متاثر از مباحث انتخاباتی- کم‌رنگ‌تر شده اما هنوز توجیه مناسبی برای علل افزایش قیمت و نابسامانی بازار این محصولات ارائه نشده است؛

موضوعی که در نشست خبری هفته جاری وزیر جهاد کشاورزی با برخی رسانه‌های جمعی نیز پاسخ مناسبی برای آن ارائه نشد و وی تلاش کرد تا نابسامانی قیمت و عرضه این محصول و برخی دیگر از محصولات باغی را همانند گذشته به نابسامانی نظام توزیع ارجاع دهد.

محمدرضا اسکندری درباره افزایش قیمت سیب‌زمینی در برخی مناطق با تاکید بر اینکه تولید سیب‌زمینی در کشور مشکلی ندارد، گفت: در حالی که هنوز تولید‌کنندگان این محصول تولید خود را با قیمت 135‌تومان و بدون سود به سازمان تعاون روستایی می‌فروشند، نمی‌توانیم بگوییم که تولید این محصول مشکل دارد بلکه قطعا واحدهای توزیع مشکل دارند.

این دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی در حالی مطرح می‌شود که  مشخص نیست  این‌گونه محصولات که قابل ذخیره‌سازی، نگهداری طولانی مدت یا صادرات نیست چرا به بازار عرضه نشده است!

کد خبر 83731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز