رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفت، روسیه هم از نظر نظامی و هم از نظر فناوری برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد.

پوتین - جنگ هسته ای

به گزارش همهری آنلاین، این اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، در جریان مصاحبه با دیمیتری کیسلف، مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی مطرح شد.

پوتین گفت: «از نقطه نظر نظامی و فنی، البته که ما آماده هستیم.»

رئیس‌جمهور روسیه افزود که همتای آمریکایی او، جو بایدن، بخشی از یک «مکتب سنتی سیاسی» است و همچنین آمریکا متخصصان بسیاری در رابطه روسیه و آمریکا و بازدارندگی استراتژیک دارد.

پوتین گفت: «به همین دلیل است که فکر نمی‌کنم حرکت همه چیز در آن جهت باشد، اما ما برای این کار آماده‌ایم.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، هنوز هیچ نیازی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به عنوان بخشی از «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین وجود نداشته است.

پوتین گفت: «چرا باید از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.» ولادیمیر پوتین در پاسخ به اینکه آیا هرگز چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است، گفت: «نه، اما چرا؟»

رئیس‌جمهور روسیه گفت روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، در صورت تهدید موجودیت کشور روسیه است. پوتین همچنین گفت سه‌گانه هسته‌ای روسیه از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر است.

کد خبر 838909
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    این جنگ وخونریزی کمت هست حالا به فکر اتمی؟؟!
  • علی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    پوتین همونی بود که میگفت یک هفته ای اوکراین رو میگیریم.تو از اولی خلاص شو بعد برو سراغ هسته ای
    • علی IE ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      اسناد و مصاحبه های منتشر شده حاکی بر این است که در همان اوایل جنگ ارتش روسیه تا نزدیکی پایتخت اوکراین پیشروی کردند و اوکراین آماده آتش بست بود و از روسیه خواست که نیروهایش را بعقب بکشاند تا رسمأ مناطق مرزی ( ۲ جمهوری جدید) را جزوی از خاک روسیه اعلام کند.. روسیه هم قبول کرد و وقتی اینکار انجام شد بایدن از جانسون خواست به زلنسکی بگوید که حق آتش بست و صلح را با پوتین ندارد و نگران نباشد چون آنها ( غرب) پشت اوکراین ایستاده و حمایتش میکنند.اوکراین بیچاره شد و مردمانشان هم آواره و کشورشان شد زمین نبرد بین روسیه و ناتو. به این میگویند دوستی با خاله خرس ( ناتو).
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    خاکسترکن آمریکاوانگلیس را،جهانی ازشرشون راحت می شه،برای دوتاشون حدودسی تابمب کفایت می کنه،تویک کشوری واونهاکشورهای زیادی اند،امروزاونهارانزنی فرداشهرهایت رامی زنن اقای ولادیمیرپوتین،دنیای امروزهمچنین قوانینی داره.
  • AU ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    روسیه اگه سلاح هسته ای نداشت هیچی نبود
  • Aadam IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    درود بهت تو ثابت کرده ای حرف و عملت یکیست واسه همین با کل غرب طرف شدی آفرین
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    جنگ اشتباهه، روسیه نباید به اوکراین تجاوز میکرد، از معدود هم وطنانی که طرفداری روسیه را میکنند و معتقدند اوکراین باید تسلیم زورگویی روس میشد متعجبم چراکه ما خودمان قبلا تجاوز عراق را تجربه کرده ایم و حاضر به تحمل زورگویی صدام نشدیم، نفرت شماها از آمریکا نباید باعث شود طرف ظالم بایستید
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    101 2
    امریکا وقتی اجازه وامکانات کشتار ۳۰ هزار نفر و مجروح کردن ۱۰۰ هزار نفر در یک شهر غزه را با بی رحمی به نتانیاهو میدهد و رای سازمان نلل را ۳ بار وتو میکند روسیه هم سلاح هسته ای را زرخ اش میکشد چون سازمان ملل فقط ابزاری در. ست امریکا و انگلیس و فرانسه علیه جهان سومی میباشد بقیه عین یانون جنگل است دنیا هیچ امنیتی ندارد
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 6
    چقدر روسو فیل داریم خوش به حال تزار جدید روسیه عالیجناب پوتین
  • ناشناس IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 15
    دیکتاتورها‌‌ درپایانشان‌ از‌این‌ حرفها‌ خیلی‌می‌زنند، گمان‌کرده‌ نوبرش‌را‌اورده‌ امریکا‌بالاتر‌وبروزترین‌ سلاحهای‌ هسته‌ای‌ را‌درجهان‌داراست‌ هیچوقت‌حرفی‌ ازش‌نمیزند‌هروقت‌ که‌لازم‌بداند‌ استفاده‌میکند‌