همشهری آنلاین: رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی گفت: ادغام آموزش و پرورش با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شرایط کنونی غیر ممکن است.

اسدالله عباسی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر این بحث به هیچ وجه در بین نمایندگان مجلس مطرح نیست. امروز فوریت ادغام وزارتخانه‌های دیگر با هم و تشکیل 17 وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که نمایندگان مجلس به آن رای ندادند و باید طی یک روند عادی این موضوع در کمیسیونها بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته موضوع ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم در این فوریت نبود، چرا که موضوع تنها در حد یک پیشنهاد ناپخته بوده و تاکنون جدی مطرح نشده است.

عباسی با اشاره به وضعیت ناقص ساختاری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم بحث ادغام دو وزارتخانه را مطرح کنیم که مشکلات ساختاری آموزش و پرورش و بحث تحول بنیادین در آن به پایان برسد، اما هم اکنون هر دو اینها در دست بررسی و اجرا است و نمی‌توان این وزارتخانه بزرگ را وارد جریان تازه‌ای کرد.

بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تاکید مقام معظم رهبری در سال 12 اردیبهشت سال 1386 در آموزش و پرورش مطرح و ستاد آن در مرداد ماه همان سال تشکیل شد. هم اکنون رونوشت اولیه این طرح تهیه شده و در دست بررسی قرار دارد.

نماینده مردم رودسر و املش آموزش و پرورش را به نهالی نارس تشبیه کرد و گفت: چگونه ممکن است این نهال نارس را که دچار آفتهایی هست از خاک خود جدا کنیم و در جای دیگری بکاریم. بلکه باید سعی کرد این نهال آفت زده را هرس کرده و بعد به جابه جایی آن بیندیشیم.

کد خبر 83949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز