سازمان هواشناسی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان،  چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، ‌قم، البرز، تهران و اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد.

بارندگی

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این هشدار در پی ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه صادر شده است به همشهری آنلاین گفت: این سامانه بارشی روز یکشنبه وارد کشور می‌شود و مناطقی از جنوب غرب، غرب، جنوب و مناطقی از کرمان، غرب هرمزگان و اصفهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته کبری رفیعی، روز یکشنبه بارش‌های این سامانه در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام و روز دوشنبه به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در همه مناطق ایران خواهد بود، اما بارش‌ها در نیمه جنوبی به شکل رگبار، رعد و برق و تگرگ است.

هشدار نارنجی صادر شده برای روز یکشنبه در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب غرب لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر و شمال غرب فارس و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق، نیمه جنوبی همدان‏ مرکزی، قم، البرز، تهران و جنوب غرب اصفهان است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی منجر به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب و احتمال سقوط بهمن و کولاک برف در مناطق کوهستانی می‌شود و از این رو توصیه به شهروندان و گردشگران این است که از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند، کوهنوردان فعالیت‌های کوهنوردی را متوقف کنند، عشایر از تردد در ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان به ویژه مسافران سوخت کافی و تجهیزات به همراه داشته باشند.

کد خبر 840412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha