پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

ندا انتظامی: مجموعه تلویزیونی «شهریار» و«دوران سرکشی» را به یاد دارید؟ کارگردان این دو مجموعه، یعنی کمال تبریزی، در حال ساخت مجموعه جدیدی با نام «سرزمین کهن» است که به تاریخ ایران می‌پردازد.

این کار، داستان زندگی پسربچه‌ای در سال 1320 و پس از آن است و در طی آن  رویدادهای سیاسی و اجتماعی ایران  به تصویر کشیده می‌شود. علیرضا طالب زاده نگارش فیلم‌نامه این کار را برعهده داشته است. «رقص پرواز» و «دوران سرکشی» از نوشته‌های  پیشین اوست.

این مجموعه تلویزیونی که پیش از این «کاسه‌های سفالین» نام داشت، در 40 قسمت 45 دقیقه ای در شبکه سه در حال ساخت است. 

تصویر برداری این کار از نیمه آذرماه سال 87 آغاز شد و محمد مسعود تهیه کنندگی این کار را برعهده دارد. این تهیه‌کننده تلویزیونی پیش از این مجموعه‌های «معصومیت از دست رفته» و «راه شب» را تولید کرده بود.

روزگاران سرزمین کهن

بازیگران زیادی در سرزمین کهن بازی می‌کنند؛ بیتا فرهی، میترا حجار، فرهاد قائمیان، پژمان بازغی، جعفر دهقان، ثریا قاسمی، الهام حمیدی، امیر آقایی و پرویز پورحسینی از جمله بازیگران این کار هستند که به تدریج بازیگران دیگری هم به کار اضافه خواهند شد.

کمال تبریزی که پیش از این ساخت فیلم‌های پرفروشی مانند «مارمولک» و «همیشه پای یک زن در میان است» را برعهده داشته، با ساخت مجموعه تلویزیونی شهریار و این کار نشان داده  که به ساخت کارهای تاریخی علاقه‌مند است. این مجموعه در سه قسمت ضبط می‌شود؛ قسمت اول از آذرماه سال گذشته شروع شد و تا اواخر تابستان 88 ادامه خواهد داشت.

کارهای تاریخی، مشکلات خاص خودش را دارد. شاید بهتر باشد به جای مشکلات از واژه دشواری استفاده کنیم. به همین دلیل است که برای به تصویر کشیدن آن روزگار از تیم حرفه ای  استفاده شده است. مجید میرفخرایی مدیریت هنری و  کیوان مقدم، طراحی صحنه این کار تاریخی را برعهده دارند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروه تولید تا سال 1390،  یعنی دوسال دیگر، درگیر ساخت دو قسمت دیگر این مجموعه خواهند بود.

کد خبر 84053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز