نگاهی به گزارش سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز پنجشنبه (۹ فروردین) در نواحی مرکزی کشور، برخی نقاط از شمال شرق و شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز بارش‌هایی به صورت پراکنده رخ می‌دهد. روند افزایش دما در نوار شمالی کشور از امروز آغاز می‌شود.

ساحل خزر

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «جمعه (۱۰ فروردین) نیز برای خراسان‌ رضوی، خراسان جنوبی، نقاطی از استان‌های یزد، کرمان و اصفهان بارش‌های پراکنده‌ای پیش‌بینی می‌شود.»
امین حسین نقشینه افزود: «شنبه (۱۱ فروردین) این بارش‌های پراکنده در نقاطی از استان‌های فارس، استان‌های شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت. یکشنبه (۱۲ فروردین) در برخی مناطق فارس، کرمان، ارتفات البرز و استان‌های غربی خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته کاشرناس سازمان هواشناسی کشور، وزش باد شدید تا روز شنبه (۱۱ فروردین) در شرق کشور و همچنین استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، مرکزی، قم، سمنان، دامنه‌های جنوبی البرز و گلستان رخ می‌دهد که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم تا روز جمعه (۱۰ فروردین) مواج و متلاطم است.
نقشینه در مورد روند افزایش دما در سواحل شمال کشور نیز گفت: «دمای هوای رشت امروز پنجشنبه (۹ فروردین) به ۱۸ درجه رسیده و فردا جمعه (۱۰ فروردین) دمای ۲۱ درجه را تجربه می‌کند. در حالی که دیروز چهارشنبه (۸ فروردین) دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد را از سر گذراند. ساری نیز امروز پنجشنبه (۹ فروردین) دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد دارد و فردا جمعه (۱۰ فروردین) دما به ۱۹ درجه و شنبه (۱۱ فروردین) دما به ۲۲ درجه می‌رسد.»
پایتخت شاهد بارش پراکنده و وزش باد شدید است. جمعه (۱۰ فروردین) آسمان تهران صاف پیش‌بینی شده‌است. بیشینه دمای تهران هم به ۱۷ درجه و کمینه دما به ۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
در بین مراکز استانی سردترین شهرکرد دمای ۲ درجه زیر صفر و گرمترین بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد اعلام شده‌است. در حالی که در بین ایستگاه‌های هواشناسی نیز ایستگاه ۷ توچال و دیزین بالا دمای ۹ درجه زیر صفر را داشتند. ایستگاه‌های زابل و زهک در استان سیستان و بلوچستان نیز با دمای ۳۶ درجه گرم ترین ایستگاه‌های هواشناسی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:
بیشترین بارش نوروزی در این شهر ایران اتفاق افتاد | در شیراز چقدر باران بارید؟ | نقطه‌ای در تهران که دمای منفی ۱۲ درجه را در یک روز بهاری تجربه کرد

کد خبر 840935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha