مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

به فرمان دل و برای تحقق آرمان‌هایشان مدتی از زندگی شخصی خود دست می‌شویند و پی کارهایی می‌روند که در آنها مزد و منفعتی مادی وجود ندارد، اما پیشرفت و آبادی کشور به بر زمین نماندن همین کارها گره خورده.

گروه جهادی

همشهری آنلاین_ رابعه تیموری: آنها جهادی کار می‌کنند، بی‌چشمداشت و بی‌ادعا، هر روز هم شمارشان بیشتر می‌شود و حالا ۵١ هزار گروه هستند. گروه‌هایی کوچک یا بزرگ که از ساخت‌وساز برای محرومان تا دوا و درمان نیازمندان عرصه خدمات آنها است:
۵١ هزار گروه جهادی شناسنامه‌دار درکشور مشغول فعالیت هستندکه به گفته رئیس سازمان جهاد سازندگی بخش قابل توجهی از اعضای آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند.
شمار گروه‌های جهادی که در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر در کشور فعالیت می‌کنند، ١٤٠٠ گروه است. این گروه‌ها در ۱۸ عرصه مانند عرصه سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه‌سازی، گردشگری تعالی‌بخش، آموزش علم و فناوری، طب سنتی، روانشناسی و مشاوره، محیط‌زیست، سلامت و بهداشت، هیئت‌ها و فعالیت‌های قرآنی و... در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:روحیه انقلابی و جهادی، رمز طلایی حل مشکلات کشور


پیشتازی دهه هشتادی‌ها

تعداد گروه جهادی که به فعالیت‌های محیط‌زیستی می‌پردازند به ٣٠٠ گروه می‌رسد. یکی از فعالیت‌های این گروه‌ها مشارکت در پویش ملی درخت یاری است. گروه‌های جهادی دوستدار محیط‌زیست در فصل غرس درخت به خانواده‌ها نهال اهدا می‌کنند و شیوه کاشت و نگهداری از نهال را به آنها می‌آموزند.
۱۶۰ گروه جهادی که از جوانان دهه هشتادی استان مازندران تشکیل شده، مشتی نمونه خروار است که استقبال دهه هشتادی‌ها از برنامه‌های جهادی را نشان می‌دهد. فرمانده سپاه کربلا فعالیت این حجم ازجوانان جهادی در متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه ایران را نشان‌دهنده مشارکت گسترده جوانان در برنامه‌های جهادی عنوان می‌کند و معتقد است جوانان استان‌های مختلف کشور، بیشتر و پرشورتر از گذشته به حرکت‌های جهادی می‌پردازند.

خدمت بی‌مزد و بی‌منت | ۵١ هزار گروه‌ جهادی در حال فعالیت هستند


جهاد مجرومیت‌زدایی

٤٠ هزار هسته – گروه در عرصه روستایی و محرومیت‌زدایی در سامانه اطلس بسیج سازندگی ثبت شده که عمده فعالیت‌های آنها در جهت تحقق پیشرفت روستایی، احیا و محرومیت‌زدایی روستاها تعریف شده است.
١٤٧ هزار پروژه جهادی حاصل فعالیت بسیج سازندگی از زمان تاسیس در سال ۷۹ تا سال ۹۷ بوده که با نیروی مردمی در دورافتاده‌ترین مناطق و در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی به سرانجام رسانده است. این نهاد که عمده‌ترین متولی ساماندهی فعالیت‌های جهادی شمرده می‌شود، برای سال ۹۸ نیز ۴۰ هزار پروژه در دستورکار داشت که شیوع ویروس کرونا تمام معادلات و برنامه‌ها را تغییر داد و نه‌تنها برنامه‌های گروه‌های مردمی جهاد سازندگی با هدف مهار ویروس کرونا تغییر جهت داد، بلکه تعداد جهادگران داوطلب هم چندین برابر شد و می‌توان گفت تعداد زیادی از مردم به جهادگر عرصه کرونا تبدیل شدند.


در مسیر صعود

‌٣/٨٤ درصد رضایت مردمی از عملکرد اردوهای پزشکی حاصل یافته‌های پژوهشی علمی است که سال گذشته توسط چند پژوهشگر حوزه بهداشت و درمان انجام شده است. سنجش نگرش مردم مناطق کم‌برخوردار در مورد عملکرد گروه‌های جهادی پزشکی هدف این پژوهش بوده است.

۱۱۰ قرارگاه جهادی در کشور راه اندازی شده است.

بر اساس آمار سازمان جهاد سازندگی، تعداد گروه‌های جهادی کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر 840965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha