همشهری آنلاین: جمعی از روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در این دیدار با تاکید بر این‌که "همه آحاد ملت ایران از جمله استادان و دانشگاهیان انحصار نظام سلطه در عرصه‌های گوناگون را شکسته‌اند" گفت: ظرفیت و استعداد ایرانی و استادان دانشگاهیان ایران دستیابی به قله‌ها و عرصه‌های مختلف دانش است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد رفع موانع را مهمترین عامل برای جهشی شدن حرکت ملت ایران دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌های ملت ایران بالا است و هنر دولت شکوفا کردن ظرفیت‌ها و استعدادها در بخش‌های گوناگون است که به لطف خدا با قوت بیشتر پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که "ساختن ایران و حضور و اثرگذاری در مدیریت جهان لازم و ملزوم همدیگر و در یک راستاست" گفت: شکستن نظام سلطه و طراحی نظام عادلانه برای مدیریت جهان از مهمترین گام‌ها در جهت تسریع در ساختن ایران است.

وی انحصار سیاسی و تئوری حکومت و معنای دمکراسی را یکی از مهمترین اقدامات نظام سلطه برای تسلط و تحمیل خواسته‌ها بر کشورهای مختلف برشمرد و تاکید کرد: به لطف خدا در انتخابات اخیر سلطه و انحصار قدرت‌های زورگو و نظام سلطه در عرصه دمکراسی شکسته شد و طرازی از آزادی و مردمسالاری به نمایش درآمد که همچون ستاره‌ای درخشان منشا تحولات در جهان می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که " اقتدار امروز جمهوری اسلامی چندین برابر اقتدار ایران قبل از انتخابات اخیر است" تصریح کرد: چهل میلیون ایرانی به نمایندگی از هفتاد میلیون ملت ایران دست به دست هم یک تصمیم بسیار بزرگ گرفته و همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وی حضور پرشور و بی‌سابقه ملت ایران در انتخابات دهم ریاست جمهوری را عامل حیرت کشورهای مدعی دمکراسی دانست و گفت: قدرت‌های زورگو و مدعی دمکراسی تلاش کرده‌اند بخشی از پتانسیل ملت ایران پس از انتخابات را کم کنند اما به فضل الهی این حرکات و دخالت‌های آن‌ها پتانسیل و قدرت ملت ایران را چند برابر می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که " امروز به فضل الهی و با اصول منطق ملت ایران موضع ورود جمهوری اسلامی به تحولات صد پله بالاتر از گذشته است" تاکید کرد: شجاعت دولت تجلی شجاعت ملت ایران است، زیرا دولت نماد همه آحاد ملت از جمله پیرمرد، جوان، زن، دانش‌آموز و استادانی است که برای دفاع از ملت ایران سینه سپر کرده است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود انحصار علمی را یکی از سنگین‌ترین تحمیل‌های نظام سلطه بر جهان اعلام و تصریح کرد: ملت ایران به فضل الهی و با ایستادگی و مقاومت جانانه تاریخی در موضوع هسته‌یی، انحصار نظام سلطه را در عرصه علمی شکسته و راه را برای ورود سایر کشورها و ملت‌ها به عرصه‌های علمی باز کرده است.

وی با تاکید بر این‌که "امروز ملت ایران با خط شکنی در موضوع هسته‌‌ای در سایر عرصه‌های علم و دانش نیز پیشرفت کرده است" اظهار کرد: محروم کردن ملت ایران از علوم پیشرفته مهمترین هدف نظام سلطه در موضوع هسته‌یی بود، زیرا ملتی که علم و دانش نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت و از حقوق و استقلال خود دفاع کند.

کد خبر 84108

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز