یکی از روشن‌ترین دلایل تکرار اهمیت جهش تولید در شعارسال ۱۴۰۳ ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب این است که راهبردهای تعیین شده دراین حوزه در سطحی که باید، محقق نشد و همچنان با کاستی‌هایی دراین حوزه مواجه هستیم

مفتح

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با اشاره با نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ازسوی رهبرمعظم انقلاب اظهارکرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی سال‌های اخیر و در جریان انتخاب شعارسال، توجه ویژه‌ای به موضوع‌های اقتصادی و به‌ویژه «تولید» داشته‌اند که معتقدم بیش‌از هر چیز، نشان‌دهنده کاستی‌های موجود دراین عرصه است.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با همشهری آنلاین افزود: یکی از روشن‌ترین دلایل تکرار اهمیت جهش تولید در شعارسال ۱۴۰۳ ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب این است که راهبردهای تعیین شده دراین حوزه در سطحی که باید، محقق نشد و همچنان با کاستی‌هایی دراین حوزه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بررسی تحولات و رویکردهای اقتصادی سال‌های اخیر نشان می‌دهد رشد تولید در حدی که لازمه و نیاز اقتصاد کشور بوده، محقق نشده‌است، ادامه داد: در حوزه اقتصاد کشور همچنان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که جهش تولید می‌تواند به‌مثابه کلیدی برای گشودن قفل آنها عمل کند.

اصلی‌ترین مشکلات کنونی اقتصاد کشور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه «تورم» و «گرانی» از اصلی‌ترین مشکلات کنونی اقتصاد کشور محسوب می‌شود که دردسرهای زیادی برای مردم به‌وجود آورده‌است، تصریح کرد: این روزها گرانی، زندگی را بر مردم سخت کرده و معیشت و سفره آنان را تحت‌تاثیر قرار داده؛ این درحالی است که با تحقق «جهش تولید»، می‌توان به‌خوبی از سد موانع موجود دراین عرصه عبور کرد.

مفتح با اشاره به مزیت‌های چندگانه جهش در حوزه تولید ادامه داد: با رشد فزاینده در عرصه تولید، نه تنها می‌توان بر گره‌های ناشی از تورم فائق آمد، بلکه دیگر شاخص‌های اقتصادی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تاثیر مثبتی بر تقویت بنیه اقتصادی کشور و معیشت مردم برجا می‌گذارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه رهبرمعظم انقلاب طی سال‌های اخیر همواره بر اصلاح نظام اقتصادی کشور تاکید داشته‌اند، نشان می‌دهد این موضوع نقشی محوری در افزایش توان اقتصادی کشور و رفع مشکلات مبتلابه مردم دارد و بستر مناسب به‌منظور جهش در زیرساخت‌های اقتصاد کشور را فراهم می‌کند؛ موضوعی که یکی از اساسی‌ترین پیش نیازهای آن، رشد تولید است.

الزام‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت ایجاد شرایط مناسب به‌منظور توانمندسازی کشور در حوزه تولید، اظهارکرد: اینکه رهبرمعظم‌انقلاب موضوع «جهش تولید» را به‌عنوان شعار سال ۱۴۰۳ انتخاب کرده‌اند نشان‌دهنده الزام‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مفتح عنوان کرد: یکی از الزام‌های مدنظر دراین عرصه توجه ویژه به رویکرد جهشی در حوزه تولید است. در واقع باید با حرکت جهشی در عرصه تولید، برخی عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرد و در مسیر رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم گام‌های سریع‌تری برداشت.

وی با بیان اینکه طولانی شدن بحث تورم و گرانی بر سفره معیشتی مردم تاثیرات نامطلوبی برجا گذاشته و نارضایتی‌هایی را به‌دنبال داشته‌است، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر اقدام‌های لازم برای غلبه بر تورم را انجام داد. درچنین شرایطی، جهش در تولید یکی از ابزارهای محوری در نیل به این مقصود است.

مفتح اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از همه توان مردم و کشور، به راهبردهای ترسیمی به‌منظور تقویت بنیه تولید در کشور جامه‌عمل پوشاند، چراکه این موضوع محاسن بسیاری برای اقتصاد کشور دارد و بخش‌های زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 841406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha