از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۲۳۰ سرباز صهیونیست در عملیات‌های مرزی حزب‌الله کشته است.

حزب الله لبنان

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌ الله لبنان در درگیری‌های مرزی ۶ماه گذشته با رژیم صهیونیستی، نسبت کشته ها را به یک به یک رسانده و اکنون به‌دنبال هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی در عمیق سرزمین‌های اشغالی است.

تارنمای خبری تحلیلی کرادل می‌نویسد، با توجه به تسلیحات جدید و فناوری‌های پیشرفته نظامی که صهیونیست‌های تا دندان مسلح از آن برخوردار هستند نسبت یک به یک تلفات صهیونیست‌ها و شهدای حزب‌الله لبنان دستاورد قابل توجه و چشمگیری برای جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، در حالی که حزب‌ الله لبنان با اعلام نام و تعداد شهدا، یاد مبارزان کشته شده خود را گرامی می‌دارد، ارتش رژیم صهیونیستی به شدت اطلاعات مربوط به تلفات نظامی خود را سانسور کرده و تلاش می‌کند تا تاسیسات مهمی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های حزب الله در جبهه شمالی هدف قرار می‌گیرند را کم‌اهمیت جلوه دهد.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که از ۸ اکتبر تاکنون ۲۵۸ مبارز حزب‌الله به شهادت رسیده است در حالی که اسرائیل تنها کشته شدن ۱۰ نظامی خود را در حملات حزب‌ الله تائید کرده است. این در حالی است که با استناد به ویدئوهایی که حزب الله که از هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی منتشر کرده، رقم واقعی ده‌ها برابر آن چیزی است که صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:

حزب الله ۲ پایگاه رامیم و المالکیه را موشکباران کرد

سیدحسن نصرالله هفته آینده سخنرانی می کند + جزئیات

درخواست مهم سید حسن نصرالله از آحاد مسلمانان در سخنرانی اولین شب قدر


استخدام مزدوران خارجی

به‌گزارش کرادل، یکی از روش‌های تل‌آویو برای مخفی نگه داشتن آمار واقعی تلفاتش، استخدام مزدوران خارجی در خط مقدم جنگ با حزب‌الله در مرزهای لبنان است. به‌عنوان مثال، اسرائیل به خانواده‌های سربازان اعراب عشایر واحد «قصاسی الأثر» که در مرز لبنان، غزه، مصر مستقر کرده است پول بیشتری می‌دهد. برآوردهای میدان نشان می‌دهد که بیشترین تعداد کشته های اسرائیلی در صفوف این واحد رخ داده است.

همچنین ۷۰ درصد از نیروهای گردان ۲۹۹ که در منطقه حرفیش در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند (یعنی چهار کیلومتری مرز لبنان) از جامعه دروزی هستند. این گردان در این جبهه مرگبار تلفات زیادی داشته اما اسرائیل تا به امروز تنها یک تلفات را گزارش کرده است.

همانند بسیاری از ارتش‌های رو به زوال، مزدوران در صفوف نیروهای مسلح اسرائیلی به عنصری ثابت تبدیل شده‌اند و در واحدهای جنگی ارتش فعال هستند. بسیاری از این افراد در جریان حمله به غزه استخدام شدند و پس از آن در مرز با لبنان مستقر شدند. با وجود مشارکت فعال مزدوران، مرگ آنها اغلب به رسمیت شناخته نمی‎شود و اجساد آنها مخفیانه به خاک سپرده می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از آنها در خط مقدم مرزی کشته شده‌اند.

چرا تل‌آویو تلفاتش را پنهان می‌کند؟

عملیات بی‌سابقه طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تقریبا تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اسرائیل را تحت تاثیر قرار داده و شوکه کرد. با اعلام جنگ تل‌آویو علیه غزه و انفجار ناگهانی درگیری در جبهه دوم در جنوب لبنان، اضطراب به اوج خود رسید. ارتش رژیم صهیونیستی متوجه شد جنگ تمام عیار در دو جبهه، به ویژه علیه لبنان، جایی که حزب الله یک ارتش ۱۰۰هزار نفره را در اختیار دارد و دارای سلاح و آموزش بسیار پیچیده تر از مقاومت در فلسطین است، چالش های غیرقابل تحمل را ایجاد می کند.

علاوه بر این، دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از چند جبهه با فشارهای داخلی بی‌سابقه‌ای مواجه است: اسرای اسرائیلی که در اختیار جناح‌های مقاومت است، لزوم تحقق اهداف اعلام شده جنگ در غزه، جابه جایی صدها هزار مهاجر شهرک‌نشین در مناطق شمال، شورش در داخل کابینه جنگ و خسارات اقتصادی فاجعه بار ناشی از جنگ. در چنین شرایطی اعلام آمار واقعی تلفات اسرائیلی‌ها می‌تواند باعث تشدید این فشارها شود.

کد خبر 841554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha