پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
۱ نفر

با گام‌های تند به سوی دوران هایپرسونیک، شرکت «هرمیوس» نمونه اولیه بعدی برنامه خود را به نام Quarterhorse Mk ۱ معرفی کرده است تا خانواده‌ای از هواپیمایی را ایجاد کند که قادر به پرواز با سرعتی بیش از ماخ ۵ باشد.

هواپیمای مافوق صوت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، مدل Mk ۱ قرار است در انتهای سال جاری میلادی پرواز کرده و آزمایش‌های پرواز با سرعت بالا و فرود را انجام دهد.

Mk ۱ جدیدترین نسخه از نمونه اولیه‌های شرکت است. برای نشان دادن رویکردی که هرمیوس به ایجاد هواپیماهای هایپرسونیک دارد، هر چهار نمونه اولیه در حال توسعه به طور عمده برای آزمایش یک مرحله اصلی از پرواز هدفمند هستند.

Mk ۱ امسال نمی‌تواند هایپرسونیک پرواز کند زیرا به هیچ وجه توانایی چنین کاری را ندارد. این امر ناگوار نیست، زیرا در حالت کلی می‌تواند پرواز کند و شکلی از وسیله هایپرسونیک گلاید خود را دارد، اما توسط موتور جت سبک GE J۸۵ مجهز شده است که تنها می‌تواند ۳۵۰۰ پوند نیرو تولید کند.

این بدان معناست که وقتی Mk ۱ بدون سرنشین آزمایشات خود را در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا آغاز می‌کند، وظیفه آن این است که ببیند چگونه طراحی Quarterhorse با پروازهای با سرعت بالا و فرودها روبرو می‌شود. همچنین زیرسیستم‌ها، ایستگاه زمینی، عملیات و عوامل انسانی آن را آزمایش می‌کند.

وقتی این آزمایشات به پایان رسیدند، Mk ۲ آماده است تا فناوری را با سرعت ابرصوتی تا ۳ ماخ با استفاده از موتور Pratt & Whitney F۱۰۰ آزمایش کند.

بیشتر بخوانید:

پیپلیکا، مدیر عامل و موسس هرمیوس می‌گوید: «بی‌نظیرترین و مهم‌ترین جنبه از رویکرد ما برای توسعه هواپیمای هایپرسونیک، نرخ ایجاد و توسعه است. این رویکرد در ارتقای چشمگیر در قابلیت‌های موشک‌ها، ماهواره‌ها و پهپادهای کوچک موفق بوده است. اکنون این قدرت از سرعت ایجاد و توسعه را به هواپیماها می‌آوریم. این یک قابلیت است که برای حل چالش‌های بهره‌برداری از هواپیماهای هایپرسونیک، بسیار ضروری است.»

کد خبر 841932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha