جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص میزان مجازین به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال 88 گفت:

کلیه متقاضیان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور و 250 هزار نفر در دوره های روزانه مجاز به انتخاب رشته‌ خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور 88 افزود: پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند حداکثر تا 15 روز نسبت به انتخاب رشته به صورت الکترونیکی اقدام کنند و در دوره روزانه حدود 250 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته الکترونیکی می‌شوند.

پذیرش یک داوطلب از هر دو کنکوری

وی اضافه کرد: در آزمون سراسری از هر دو داوطلب یک نفر پذیرفته می‌شود و تمام داوطلبینی که در دوره های پیام نور و غیرانتفاعی ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کرده‌اند برای انتخاب رشته مجاز می‌شوند.

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی و ظرفیت پذیرش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور 88 یادآور شد: نتایج اولیه نیمه اول مرداد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ‌ماه اعلام می‌شود و امسال در مجموع از طریق آزمون سراسری حدود 600 هزار نفر پذیرفته می‌‌شوند اما در مجموع ظرفیت آموزش عالی کشور بالاتر از یک میلیون و 200 هزار نفر است.

زمان انتشار سئوالات و کلید سئوالات کنکور

وی در خصوص انتشار سئوالات کنکور در کلیه گروه‌های آزمایشی گفت: سئوالات کنکور 5 دقیقه بعد از برگزاری آزمون‌ها منتشر می‌شود و کلید سئوالات آزمون نیز دو ساعت بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

تضمین امنیت کنکور 88

پورعباس درباره امنیت کنکور سراسری سال 88 گفت: اقدامات ویژه در مورد بسته بندی و شخصی سازی سئوالات آزمون است که امسال انجام شده است، مهمترین موضوع در امنیت کنکور 88 بوده است.

شخصی ‌سازی دفترچه سئوالات کنکور

وی اضافه کرد: داوطلبان به ‌دلیل شخصی ‌سازی دفترچه سئوالات کنکور با آرامش بیشتری به پاسخگویی سئوالات می‌‌پردازند، چرا که می‌‌دانند دفترچه سئوالات داوطلب با یکدیگر متفاوت است و نگران اطرافیان خود نیستند و تمام تمرکزشان به طور مطلق به دفترچه‌ خودشان خواهد بود.

کنکور سراسری با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب از روز گذشته در کشور و 17 کشور خارجی آغاز شده و فردا به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی به کار خود پایان می‌دهد

کد خبر 84269

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز