نمایشگاه اینوتکس از سال ۱۳۹۰ هر سال با حضور شرکت‌های بین المللی و به همت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود و تلاش می‌کند علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، راه ارتباطی بین مشتریان فناورانه با تولید کنندگان باشد. همچنین سرمایه گذاران را هم با فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر آشنا کند.

نمایشگاه اینوتکس 2022

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: نمایشگاه‌های بین المللی با گرایشات علمی و فناوری، پل ارتباطی بین بازرگانان، فناوران، صنعت گران و محققان کشورهای مختلف هستند که تنها برای نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجاری پیرامون آنها برگزار نمی‌شوند، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌های رقابتی در سطح جهانی، آخرین استانداردهای کیفی، آخرین پیشرفت‌های صنعتی، دستاوردهای پژوهش علمی و ایده‌های اقتصادی - تکنولوژیکی نیز در خلال آنها مورد تبادل قرار خواهند گرفت.

اینوتکس اکنون تبدیل به بزرگ‌ترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هر سال افتخار میزبانی بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره اینوتکس با سجاد عباسی فشمی، مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس و دبیر رویداد اینوتکس گفت و گو کرده‌ایم.

فناوری زیر یک سقف | بزرگ‌ترین رویداد نوآوری و فناوری فردا افتتاح می‌شود
سجاد عباسی فشمی، مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس و دبیر رویداد اینوتکس

بیشتر بدانیم:

۶ استان میزبان رقابت‌های استارت‌آپی اینوتکس پیچ خواهند بود

گردهمایی سرمایه‌گذاران حوزه فناوری و نوآوری در فینوتکس

کم سن و سال‌ترین کارآفرینان جهان

- امسال سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. درباره ماهیت و فلسفه این نمایشگاه بفرمایید؟

کشورهای فعال در حوزه نوآوری برنامه‌های مختلفی را در جهت بروز و ظهور نوآوری‌های‌شان و همچنین جذب متخصصان از سایر کشورها برگزار می‌کنند که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های حوزه نوآوری با هدف معرفی آن کشور به‌عنوان قطب نوآوری برای جذب متخصصان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. شعار نمایشگاه اینوتکس «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» است و با سه هدف «توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری»، «توسعه همکاری‌های B2B» و «شبکه‌سازی بین کارآفرینان» برگزار می‌شود.

- نمایشگاه سیزدهم چه برتری‌ها، مزیت‌ها و یا حتی ضعف‌هایی نسبت به دوره قبلی خواهد داشت؟

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در فضایی بالغ بر 14هزار متر مربع در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. امسال به نسبت سال گذشته نمایشگاه بیش از ۵۰درصد بزرگ‌تر شده و شرکت‌های بیشتری برای معرفی نوآوری‌هایشان در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین در نمایشگاه امسال تمرکز دبیرخانه این رویداد بر موضوع نوآوری بوده و صرفاً شرکت‌ها و مجموعه فعال در حوزه نوآوری مجوز دریافت غرفه در این نمایشگاه را داشته‌اند. بنابراین قطعاً رویداد جذاب‌تری برای مخاطبان خواهیم داشت. در عین حال، ۲۴عنوان رویدادی نیز در حاشیه این نمایشگاه و در قالب‌های مختلف برگزار خواهد شد.

- آیا امسال هم مانند ادوار گذشته نمایندگانی از کشورهای خارجی در نمایشگاه غرفه خواهند داشت؟ می‌توانید آماری درباره حضور آنها ارائه دهید؟

بخش بین‌الملل اینوتکس به دو بخش رویدادی و نمایشگاهی تقسیم می‌شود. در بخش رویدادی، روز سوم نمایشگاه (۲۰ اردیبهشت) روز برگزاری رویدادهای بین‌المللی ما و حضور متخصصان و سخنرانان بین المللی در اینوتکس است و محتوا نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. درخصوص بخش نمایشگاهی تاکنون شرکت‌هایی از آفریقای جنوبی و ترکیه برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

- در این نمایشگاه بخشی به اسم «کافه سرمایه» وجود دارد. سال گذشته هم حدود ۴.۵میلیارد تومان سرمایه جمع‌آوری شد. پیش‌بینی شما از وضعیت امسال چگونه است. همچنین توضیح کوتاهی درباره فرآیند آشناسازی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران هم بدهید.

هر سال یکی از بخش‌های اصلی اینوتکس، رویداد «کافه سرمایه» است. در این رویداد، استارت‌آپ‌هایی که نیاز به جذب سرمایه دارند به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند. ضمن آنکه در این رویداد جلسات اولیه را نیز با یکدیگر برگزار می‌کنند. نکته مهم در این میان آن است که اصل سرمایه‌گذاری معمولاً بعد از رویداد و در ادامه جلسات برگزار شده، رقم می‌خورد. به این ترتیب میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در سال گذشته قطعاً بخشی از سرمایه‌گذاری واقعی در پی برگزاری جلسات سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها بوده که در کافه سرمایه اینوتکس برگزار شده خواهد بود.

- سال گذشته در بازدید از نمایشگاه، بعضی شرکت‌های حاضر، غرفه‌هایشان تقریباً خالی بود و به غیر از یکی، دو نفر که آنجا حضور داشتند، نمی‌شد اطلاعات خاصی را از غرفه‌ها به‌دست آورد. آیا ارزشیابی در پایان نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان در این خصوص انجام خواهد شد؟

در این خصوص باید بگویم که امسال تمرکز دبیرخانه بر موضوع نوآوری است و صرفاً شرکت‌های فعال این حوزه مجوز دریافت غرفه را داشته‌اند. توجه داشته باشید امسال تمامی علاقه‌مندان مشارکت در نمایشگاه و دریافت غرفه، غربال شده‌اند. اینگونه است که ما می‌توانیم تا حد امکان کیفیت حضور شرکت‌ها در بخش نمایشگاهی را افزایش دهیم. امیدوارم امسال رویداد غنی‌تری را از جنبه نوآوری پیش‌رو داشته باشیم.

کد خبر 844358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha