عبدالباری عطوان گفت: شورای جنگ اسرائیل یک هفته برای حمله به ایران تدارک دید و روزانه اعلام می کردند که پاسخشان به حمله ایران برق آسا، بی سابقه و ویرانگر خواهد بوداما مشخص شد که پاسخی ضعیف با سه پهپاد بسیار ضعیف و ابتدایی بوده است.

عبدالباری عطوان

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به اینکه حمله اسرائیل به ایران هیچ تلفاتی در پی نداشت و کاملا ضعیف بود، افزود: این پاسخ گواه وضعیت رعب و وحشتی است که اکنون اسرائیل در آن به سر می برد.یعنی در واقع یک واکنش مسخره بود.

وی افزود: این همان اسرائیلی است که کشورهای عربی را در شش ساعت و سه ساعت شکست داد. اسرائیل با سه پهپاد کوچک به حمله ایران پاسخ داد که مضحکه جهانیان شد.

عطوان با اشاره به اینکه این پاسخ نه تنها اسرائیل را نجات نداد بلکه برعکس ضعف ان را رسوا کرد، ادامه داد: این پاسخ همچنین ضعف کشورهای عربی را رسوا کرد که از اسرائیل شکست می خورند و می ترسند و با آن روابط خود را عادی می کنند.

تحلیلگر جهان عرب با تاکید بر اینکه دوران شکست های اسرائیل آشکار شده است، بیان کرد: پاسخ اسرائیل به حمله ایران به تمام معنای کلمه مسخره بود. اسرائیل اکنون در وضعیت وخیمی به سر می برد. ایران حامل این پیان به اسرائیل بود که موشک های ما به پایگاههای شما و پایگاههای هسته ای شما می رسد و اسرائیل هم این پیام را درک کرد و فهمید که هرگونه تعرض به سایت های هسته ای ایران نتایج بسیار خطرنانی برای آنها در پی دارد.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق تمام استانداردها را تغییر داد، افزود: اکنون نتانیاهو پرچم سفید را بالا برده است و می ترسد. غزه همه حکومت های عرب را رسوا کردو این یک رسوایی تاریخی است. آنها را مقاومت رسوا کرد.

تحلیلگر عرب در پایان گفت: درحقیقت اکنون پشت درهای یک مرحله تاریخی بسیار مهم و حساس قرار داریم و اسرائیل به عنوان یک قدرت بزرگ به اتمام رسید. اکنون شما فرودگاههای اسرائیل را ببینید در حال فرار هستند و این به دلیل موشک های عرب نیست بلکه به خاطر وعده صادق و مقاومت مردم غزه است.

کد خبر 845632
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    ازحکومتهای دست نشانده ووابسطه وطن فروش جز حمایت ازارباب برای حفظ تخت کاری ساخته نیست درعوض مردم غزه جور نامردی درحکومتهای عربی رامیکشند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 1
    چرا باید اینقدر کوته فکر بود ؟ آیا کشتن فلسطینی و حشد الشعبی تجاوز به ایران نیست ؟؟ تا کی باید بشماریم شهدا را وآیا فرمان رهبر معظم چیست ؟