رسانه‌های رژیم صهیونیستی از درخواست نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه برای برکناری آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه افراطگرای این رژیم خبر دادند.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده است رئیس‌جمهوری فرانسه این درخواست را در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در نشستی محرمانه با وی در میان گذاشته است.

لیبرمن از زمان تصدی این مقام به‌علت مواضع افراطی در قبال مردم فلسطین از سوی منتقدان به نژادپرستی متهم شده است. گفته می‌شود سارکوزی در نشست خود با نتانیاهو در کاخ الیزه به وی توصیه کرده است که خود را از شر آویگدور لیبرمن خلاص کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین پیشنهاد کرده است که تزیپی لیونی، وزیرخارجه سابق بار دیگر به پست خود بازگردد. سارکوزی در سخنان خود به ژان ماری لوپن، رهبر جناح راست افراطی فرانسه اشاره کرده است که نتانیاهو در پاسخ گفته است لیبرمن، لوپن نیست و این مقایسه اصلا درست به حساب نمی‌آید.

نتانیاهو همچنین با وجود انتفادهای فراوان از لیبرمن با دفاع از عملکرد وزیر امور خارجه خود گفته است خارج شدن لیبرمن از کابینه وی به معنای از دست دادن یک فرد عملگرا خواهد بود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه‌ای اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه را درصورت صحت مداخله آشکار در امور داخلی این رژیم خوانده است. مشاور رسانه‌ای لیبرمن هم روز گذشته گفت: اگر آنچه به رئیس‌جمهوری فرانسه نسبت داده شده است درست باشد، این کار مداخله رئیس‌جمهوری یک کشور دمکراتیک در امور داخلی دیگران به شمار می‌رود که امری جدی و غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: ما امیدواریم همه طرف‌ها در اسرائیل ورای مواضع سیاسی خود مداخله این چنین جسورانه یک کشور خارجی را محکوم کنند. این در حالی است که به‌دنبال فاش شدن این مسئله دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است.

کد خبر 84614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز